Wyobraźcie sobie konstrukcję budżetu, w którym uczestniczy sześć krajów, a każdy z krajów ma finansowanie złożone z kilku segmentów... razem daje to np. 25 źródeł finansowania, tak jak w przypadku "Antychrysta".
Warszawa to najczęściej fotografowane miasto w Polsce. Ale czy równie dobrze znamy filmowe Mazowsze? Puszczę Kozienicką? Zakola Pilicy koło Białobrzegów? Kolejkę wąskotorową w Sochaczewie? Zamek w Iłży i Szydłowcu? Muzeum Wsi Radomskiej?
25 czerwca odbył się pierwszy z dwóch wykładów o kinie gatunkowym. Poprowadził go Stephen Cleary, konsultant scenariuszowy i script doctor. Wydarzenie jest zorganizowane przez Szkołę Wajdy, Media Desk Polska, Koło Młodych SFP i Gdyńską Szkołę Filmową.
Lata 2011-2012 to czas ważnych zmian w branży filmowej. Instytucje, które przez kilkadziesiąt lat tworzyły historię polskiego kina, znikają ze spisów firm. Inne – przekształcają się i zaczynają nowy etap w swoim rozwoju.
Lista Regionalnych Funduszy Filmowych w Polsce
Polski Instytut Filmowy i program Unii Europejskiej MEDIA to dwa zasadnicze podmioty, które oferują wparcie finansowe w szczególności dla producentów poszukujących środków na development filmowy.
Kiedyś przez tereny łódzkiej „Oświatówki” przewijały się setki filmowców, a wytwórnia produkowała dziesiątki filmów edukacyjnych, instruktażowych a przede wszystkim przyrodniczych. Najbliższe miesiące, może rok, będą dla przyszłości WFO decydujące.
Prace wykonywane w trakcie developmentu, działania producenta (i często towarzyszącego mu reżysera) można określić działaniami o charakterze programowym i planistycznym, obliczonym na pozyskanie wartościowych partnerów i środków na realizację filmu.
Okres developmentu charakteryzuje duża swoboda działań, zwłaszcza zmierzające od pomysłu do scenariusza. Inspiracją pomysłu na film może być prawdziwa historia, nowela, opowiadanie, sztuka teatralna, artykuł, książka lub inny film.
Ponieważ producent jest właścicielem praw majątkowych do filmu, na nim drzemią wszelkie prawa i obowiązki związane z wszechstronnym przygotowaniem filmu do produkcji – nie ujmując nic inspirującej roli scenarzysty lub reżysera...