Legendarne miejsce dla polskiej kinematografii, tętniące życiem i pracą dla filmu, pełne zarówno anegdot z przeszłości, jak i energii współczesnej stolicy.
Od powstania Cyfrowej Strefy Twórców minął już prawie rok. Od tego czasu wpłynęło około 400 projektów, wiele jest dopracowywanych, a jeden już jest realizowany. Jakie projekty zgłaszać do CST, żeby doszło do ich realizacji?
Rozmowa z Patrycją Młynarczyk, koordynatorką branżowej części Regiofun, reprezentującą Silesia Film Commission i Śląski Fundusz Filmowy
Jaka była droga do stworzenia nowoczesnego i kompleksowego Gdyńskiego Centrum Filmowego?
Nowe pokolenie producentów coraz głośniej daje o sobie znać i coraz mocniej zaznacza swoją obecność na rynku.
Na zmianie statusu w instytucję kultury szczególnie zyskuje Studio Filmowe Kronika, którego los w ostatnich latach był najbardziej niepewny. Byt Studia dosłownie wisiał na włosku.
Trzy dawne instytucje kultury, które na podstawie Ustawy o kinematografii z 2005 roku rozpoczęły proces komercjalizacji, zostały ostatecznie przekształcone w państwowe instytucje kultury.
Rozmowa z Wielandem Speckiem o kondycji polskiego kina i światowym dokumencie.
Pomysłów jest więcej niż możliwości, a już na pewno – więcej niż pieniędzy na rynku. Jeśli nawet część z nich zostanie zrealizowana, to i tak będzie nieźle.
Z producentkami Magdaleną Kamińską i Agatą Szymańską rozmawia Ola Salwa