Z Grzegorzem Wacławkiem, prezesem Stowarzyszenia Producentów Polskiej Animacji, rozmawia Kalina Cybulska.
Coraz śmielej sięgamy do kieszeni Funduszu Eurimages, coraz chętniej wchodzimy też w koprodukcje, ale moglibyśmy to czynić jeszcze częściej.
Pełnometrażowa hiszpańska animacja „Tedi i poszukiwacze zaginionego miasta” odniosła ogromny sukces, do którego przyczyniła się marka wypracowywana przez lata pod postacią różnych gadżetów towarzyszących premierze.
„Zielone wzgórza nad Soliną i zapomnianych ścieżek ślad...”
Z Ewą Puszczyńską i Piotrem Dzięciołem rozmawia Anna Michalska
I piszcie, codziennie, cokolwiek – mówiła Marta Habior podczas panelu dyskusyjnego o współpracy scenarzysty z producentem, który odbył się 13 kwietnia 2015 roku w ramach festiwalu Script Fiesta organizowanego przez Warszawską Szkołę Filmową.
Pod koniec października 2014 roku środowisko filmowe zelektryzowała niezwykła wiadomość: Steven Spielberg będzie realizował film we Wrocławiu! To ukoronowanie kilkuletniej pracy Odra-Film nad budowaniem filmowej mapy Dolnego Śląska.
Kiedy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek wmurowywał kamień węgielny pod Gdyńskie Centrum Filmowe mówił, że jest to kolejne ogniwo na filmowym łańcuszku miasta. Od 2009 roku jednym z nich jest także Gdyński Fundusz Filmowy.
Marcin Adamczak przybliża zawód producenta. Zastanawia się jaka jest rola producenta we współczesnej polskiej kinematografii
Dokąd zmierzasz polska animacjo? Zanim podejmę próbę odpowiedzi na to pytanie, pragnę wyjaśnić, że nie jest moim zamiarem przeanalizowanie wszystkiego, co wydarzyło się w krajowej animacji w ostatnich kilku latach.