Regionalny Fundusz Filmowy w Poznaniu w ostatnich latach ulegał zasadniczym zmianom. Jest ściśle związany z poznańską komisją filmową, która, choć młoda i dopiero się rozwija, chce w pełni wykorzystać potencjał miasta i jego atrakcyjną lokalizację.
Kręcił tu Roman Polański, Wojtek Smarzowski, Jan Jakub Kolski i Małgośka Szumowska. Spodobały im się plenery, niepowtarzalny klimat, ale też panujący tu spokój. Warmia i Mazury to atrakcyjne miejsce dla filmowców.
Mazowiecki Fundusz Filmowy jest jednym z najbardziej stabilnych i rozwojowych regionalnych funduszy filmowych w Polsce. Przed tutejszą komisją filmową stoją jednak niełatwe zadania.
Co to są klastry i czy w Polsce istnieje klaster filmowy?
Czyżby pokłosie niedawnego Forum Filmu Dokumentalnego i Animowanego SFP w Krakowe? Telewizja Polska przysłała do nas raport o produkcji filmów dokumentalnych, który publikujemy w całości, jako głos w dyskusji.
Łódź jest pierwszym miastem, które zrozumiało i podchwyciło ideę filmowego regionalizmu. Rozpoczynamy cykl artykułów, które przypomną historię i dokonania najstarszej polskiej komisji filmowej i najdłużej działającego funduszu filmowego.
Grand Prix Festiwalu Sundance 2013 dla dokumentu Gwizdek to największy ubiegłoroczny sukces Studia Munka - SFP. Jednak nie jedyny.
Koprodukcje większościowe nie muszą być dużymi, efektownymi produkcjami - mogą być to nisko- lub średniobudżetowe filmy realizowane z udziałem krajów sąsiadujących
Wierzę, że koprodukcje mają głęboki sens, także pozafilmowy. Praca z ludźmi, którzy mają inną kulturę i mentalność procentuje. Pozbywamy się stereotypów w postrzeganiu siebie, rozwijamy
Pełnometrażowe debiuty fabularne budzą ciekawość publiczności i krytyki - najciekawszym przygląda się Andrzej Bukowiecki.