Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Jak crowdsourcing i inne innowacyjne rozwiązania mogą wpłynąć na obniżenie kosztów opracowania napisów oraz na zwiększenie widoczności europejskich filmów na platformach VOD? Komisja Europejska ogłosiła nowe wezwanie (CNECT 3225437/2015) na działanie przygotowawcze, którego celem jest wparcie ponadnarodowej cyrkulacji i zwiększenie obecności europejskich utworów audiowizualnych poprzez testowanie nowych modeli biznesowych i narzędzi cyfrowych.
Koszty opracowania różnych wersji językowych napisów dla poszczególnych krajów są podobne i wahają się pomiędzy 600 a 1000 euro. Koszt ten może zniechęcać do dystrybucji filmów na obszarach będących mniejszościami językowymi. Dodatkowo brak pewności, czy film zainteresuje publiczność i koszt wykonania napisów zwróci się w liczbie sprzedanych biletów, zniechęca posiadaczy praw do filmu do wypuszczenia obrazu w wersjach językowych, obowiązujących w krajach o niskiej zdolności produkcyjnej, chyba że język ten używany jest w innym europejskim państwie o wysokiej zdolności produkcyjnej. Dlatego celem nowego działania jest przetestowanie innowacyjnych rozwiązań, które mogłyby obniżyć koszty wykonywania napisów lub zwrócić ten koszt dzięki dystrybucji filmów on-line.
Wśród priorytetów działania, Komisja wymienia testowanie i rozwój innowacyjnych rozwiązań, opracowywania napisów w różnych wersjach językowych, które byłyby mniej kosztochłonne od obecnie stosowanych, wdrożenie innowacyjnych modeli dla katalogu wybranych europejskich utworów audiowizualnych o wyraźnym pomyśle wydawniczym i wpieranie udostępniania adekwatnych treści audiowizualnych na platformach VOD. Aplikacje mogą składać: prywatne firmy, organizacje non-profit, stowarzyszenia, organizacje charytatywne, fundacje,
gminy i rady miejskie, etc. Osoby fizyczne nie są uprawnione do ubiegania się o grant.
Aplikacje o dofinansowanie projektów prowadzonych w okresie 1 stycznia-31 grudnia 2016 można składać do 25 września 2015. Całkowity budżet działania wynosi 1 mln €. Dofinansowanie nie może przekraczać 80 proc. kosztów kwalifikowanych. Działanie nie jest finansowane ze środków pochodzących z Programu Kreatywna Europa.
W przypadku pytań, należy kontaktować się z Emmanuel Joly: mail: Emmanuel.Joly@ec.europa.eu
Informacje i dokumenty:
Wśród priorytetów działania, Komisja wymienia testowanie i rozwój innowacyjnych rozwiązań, opracowywania napisów w różnych wersjach językowych, które byłyby mniej kosztochłonne od obecnie stosowanych, wdrożenie innowacyjnych modeli dla katalogu wybranych europejskich utworów audiowizualnych o wyraźnym pomyśle wydawniczym i wpieranie udostępniania adekwatnych treści audiowizualnych na platformach VOD. Aplikacje mogą składać: prywatne firmy, organizacje non-profit, stowarzyszenia, organizacje charytatywne, fundacje,
gminy i rady miejskie, etc. Osoby fizyczne nie są uprawnione do ubiegania się o grant.
Aplikacje o dofinansowanie projektów prowadzonych w okresie 1 stycznia-31 grudnia 2016 można składać do 25 września 2015. Całkowity budżet działania wynosi 1 mln €. Dofinansowanie nie może przekraczać 80 proc. kosztów kwalifikowanych. Działanie nie jest finansowane ze środków pochodzących z Programu Kreatywna Europa.
W przypadku pytań, należy kontaktować się z Emmanuel Joly: mail: Emmanuel.Joly@ec.europa.eu
Informacje i dokumenty:
https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/news/call-proposals-fostering-european-integration-through-culture-providing-new-subtitled-versions
WRÓB
Creative Europe Desk Polska
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2015
fot. Kuba Kiljan / Kuźnia Zdjęć
Janusz Zaorski: reżyser z neseserkiem
Sytuacja finansowa TVP w 2015
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024