PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  16.03.2014
Telewizja Polska zapowiada wojnę o widzów internetowych. 14 marca 2014 roku wystartowała na wszystkich antenach Telewizji Polskiej kampania promocyjna serwisu Vod.tvp.pl. Natomiast popularny serwis TVN-u wprowadza zmiany organizacyjne i rozszerza ofertę programową.
Z oferty vod.tvp.pl, zawierającej prawie tysiąc serwisów tematycznych z 35 tys. materiałów wideo już korzystają prawie 3 mln internautów. Na vod.tvp.pl widzowie i internauci znajdą m.in.: serwisy informacyjne, publicystykę, najpopularniejsze seriale, programy, audycje dla dzieci, rozrywkę, edukację, kulturę, sport, filmy fabularne i unikalne archiwa. Vod.tvp.pl to portal przygotowany w technologii responsywnej (Responsive Web Design – RWD), dzięki czemu dostosowuje się on do rozdzielczości urządzenia (komputer, telefon, tablet), na którym można oglądać materiały przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej.
 
Portal vod.tvp.pl został uruchomiony w obecnym kształcie w grudniu 2012 roku.  W 2013 roku oferta wzbogaciła się m.in. o   wcześniej niepublikowane treści kulturalne: spektakle Teatru TV („Trzy razy Fredro”, „Next ex” oraz „Moralność pani Dulskiej”), koncerty najwybitniejszych wykonawców młodej polskiej sceny muzycznej (m.in. zespołów Molesta Ewenement, Hemp Gru, Abradab, Cool Kids of Death i Indios Bravos, realizowane w ramach cyklu „Made in Polska” we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym) i –  dzięki współpracy z Filmoteką Narodową – znakomite polskie filmy („Prawo i pięść”, „Gangsterzy i filantropi”).

Jak podaje TVP, dużą  popularnością cieszą się serialowe prapremiery, które publikowane są w vod.tvp.pl z tygodniowym wyprzedzeniem w stosunku do emisji antenowej (m.in. „Czas honoru”, „Ranczo”, „Klan”). Obecnie w portalu vod.tvp.pl jest blisko tysiąc serwisów zawierających seriale, programy i filmy z ponad 35 tys. materiałów wideo. W sumie wszystkie materiały wideo TVP oglądało w lutym 2014 roku 2 mln 816 316 użytkowników, którzy korzystali z nich prawie 12 mln razy.


Grupa TVN natomiast znacząco zmienia strategię swojej platformy wideo na żądanie. Serwis zmienia nazwę na Player i poszerza ofertę o treści od innych nadawców jak Sony Pictures, Kino Polska TV czy Warner Bros.  - Jest to zmiana w podejściu i rozszerzeniu oferty o jeszcze więcej treści od dostawców zewnętrznych niż było to do tej pory. Treści i sama sekcja TVN Player stała się teraz częścią Player.pl - mówił w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu Grupy TVN ds. rozwoju biznesu. Spółka podpisała ostatnio umowy licencyjne z wytwórniami i telewizjami dostarczającymi program. W serwisie pojawi możliwość oglądania kilkunastu kanałów telewizyjnych jak TVN24, TVN24 Biznes i Świat, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Filmbox, Filmbox Extra, Docubox, Fightbox, Fashionbox, AXN, AXN White, AXN Black, AXN Spin, a niebawem także TVN Style i TVN Turbo.

Co istotne, część programów będzie płatna. Strefa Player Plus będzie dostępna po wykupieniu miesięcznego abonamentu. Grupa TVN myśli o współpracy z innymi portalami i właścicielami programów, w tym także  z nadawcą publicznym. Jak zauważa portal Wirtualnemedia.pl, nowa strategia Grupy TVN sprawi, że jej serwis VoD mocniej konkurować będzie z należącą do Cyfrowego Polsatu Iplą. W listopadzie 2013 roku TVN Player miał 2,26 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali 56,3 mln odsłon (bez danych o aplikacjach mobilnych i na Smart TV).









WRÓB
TVP, Wirtualnemedia.pl
Ostatnia aktualizacja:  16.03.2014
Zobacz również
fot. Kuba Kiljan Kuźnia Zdjęć
Ewa Błaszczyk. Chcę być tutaj, jestem stąd
Która firma przejmie pracowników TVP?
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll