Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Telewizja Polska zapowiada wojnę o widzów internetowych. 14 marca 2014 roku wystartowała na wszystkich antenach Telewizji Polskiej kampania promocyjna serwisu Vod.tvp.pl. Natomiast popularny serwis TVN-u wprowadza zmiany organizacyjne i rozszerza ofertę programową.
Z oferty vod.tvp.pl, zawierającej prawie tysiąc serwisów tematycznych z 35 tys. materiałów wideo już korzystają prawie 3 mln internautów. Na vod.tvp.pl widzowie i internauci znajdą m.in.: serwisy informacyjne, publicystykę, najpopularniejsze seriale, programy, audycje dla dzieci, rozrywkę, edukację, kulturę, sport, filmy fabularne i unikalne archiwa. Vod.tvp.pl to portal przygotowany w technologii responsywnej (Responsive Web Design – RWD), dzięki czemu dostosowuje się on do rozdzielczości urządzenia (komputer, telefon, tablet), na którym można oglądać materiały przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej.
Portal vod.tvp.pl został uruchomiony w obecnym kształcie w grudniu 2012 roku. W 2013 roku oferta wzbogaciła się m.in. o wcześniej niepublikowane treści kulturalne: spektakle Teatru TV („Trzy razy Fredro”, „Next ex” oraz „Moralność pani Dulskiej”), koncerty najwybitniejszych wykonawców młodej polskiej sceny muzycznej (m.in. zespołów Molesta Ewenement, Hemp Gru, Abradab, Cool Kids of Death i Indios Bravos, realizowane w ramach cyklu „Made in Polska” we współpracy z Narodowym Instytutem Audiowizualnym) i – dzięki współpracy z Filmoteką Narodową – znakomite polskie filmy („Prawo i pięść”, „Gangsterzy i filantropi”).
Jak podaje TVP, dużą popularnością cieszą się serialowe prapremiery, które publikowane są w vod.tvp.pl z tygodniowym wyprzedzeniem w stosunku do emisji antenowej (m.in. „Czas honoru”, „Ranczo”, „Klan”). Obecnie w portalu vod.tvp.pl jest blisko tysiąc serwisów zawierających seriale, programy i filmy z ponad 35 tys. materiałów wideo. W sumie wszystkie materiały wideo TVP oglądało w lutym 2014 roku 2 mln 816 316 użytkowników, którzy korzystali z nich prawie 12 mln razy.
Co istotne, część programów będzie płatna. Strefa Player Plus będzie dostępna po wykupieniu miesięcznego abonamentu. Grupa TVN myśli o współpracy z innymi portalami i właścicielami programów, w tym także z nadawcą publicznym. Jak zauważa portal Wirtualnemedia.pl, nowa strategia Grupy TVN sprawi, że jej serwis VoD mocniej konkurować będzie z należącą do Cyfrowego Polsatu Iplą. W listopadzie 2013 roku TVN Player miał 2,26 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali 56,3 mln odsłon (bez danych o aplikacjach mobilnych i na Smart TV).
WRÓB
TVP, Wirtualnemedia.pl
Ostatnia aktualizacja: 16.03.2014
fot. Kuba Kiljan Kuźnia Zdjęć
Ewa Błaszczyk. Chcę być tutaj, jestem stąd
Która firma przejmie pracowników TVP?
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024