PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Stało się! Największa internetowa wypożyczalnia filmów i seriali w USA  zapowiada wprowadzenie emisji premierowych, pełnometrażowych filmów w dniu premier kinowych. To Netflix, z którego korzysta ponad 30 mln Amerykanów.

Jak pisze Martin Stysiak w serwisie Wyborcza.biz, założeniem Netflixa jest „przeniesienie rewolucji, która dokonała się w serwisie względem treści telewizyjnych, na segment kinowy. Tym samym widzowie mają nie być zmuszani do wyczekiwania premier ulubionych produkcji, ale mieć możliwość oglądania ich w tym samym momencie co w kinie”.  Co ciekawe, dotyczyć ma to nie tylko niskobudżetowych produkcji, ale także największych kinowych hitów.



Stysiak cytuje słowa Teda Sarandosa, szefa treści w Netflix, który zapowiada, że inwestorzy powinni przygotować się na to, że Netflix będzie chciał w przyszłości zaangażować się finansowo w większe produkcje i że Netflix może udostępniać użytkownikom najnowsze filmy w taki sam sposób, jak miało to miejsce w przypadku produkcji telewizyjnych.

Co na to hollywoodzcy producenci? Zdaniem Stysiaka, Netflix chce pokazać branży, że ten pomysł jest możliwy do zrealizowania. Wtedy planuje rozpoczęcie wywierania nacisków na branżę filmową w Hollywood.   Obecnie większość hollywoodzkich produkcji rozpowszechnianych jest w sposób tradycyjny - najpierw trafia do kin, następnie na DVD i serwisy VOD,  na koniec do telewizji. Jednak na rynku światowym, także w Polsce, coraz częściej dochodzi do zaburzenia tradycyjnej ścieżki dystrybucyjnej filmów, o czym pisaliśmy w relacji z konferencji na tegorocznym Regiofun (czytaj w ramce).

 

WRÓB
Wyborcza.biz
Ostatnia aktualizacja:  6.11.2013
Zobacz również
[foto] Warszawska premiera nowego filmu Jacka Bromskiego
KRRiT skontrolowała VOD. Ciągle uchybienia
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll