Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Prezentujemy plakat 47. edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Jego autorką, tak jak w roku ubiegłym, jest ilustratorka i projektantka graficzna Ewelina Gąska. Impreza odbędzie się w dn. 12-17 września.
Tegoroczny plakat, podobnie jak przed rokiem, kolorystycznie utrzymany jest w barwach naszej gdyńskiej identyfikacji wizualnej – czerni i złocie – i unika klasycznych filmowych konotacji.
– Motywem przewodnim plakatu jest liczba 47, która została skonstruowana tak, by sprawiała wrażenie trójwymiarowości oraz nawiązywała do światła reflektorów – tłumaczy autorka plakatu, Ewelina Gąska. – Od intensywnej złotej barwy przechodzi w czerń. Użycie przejścia kolorystycznego podbija przestrzenność plakatu. Projekt ma podkreślać rangę imprezy oraz nadać festiwalowi charakterystyczny ton wizualny - dodaje. Artystka ma na koncie liczne wygrane konkursy graficzne, m.in. srebro i nominację w konkursie Klubu Twórców Reklamy KTR.
Głównym założeniem plakatu było unikanie elementów figuratywnych, stanowiących najprostsze skojarzenie z kinem i nadmorskim festiwalem.
– Bardzo zależało mi, żeby plakat był nowoczesny w formie i dobrze pasował do tego, czego publiczność może spodziewać się w Gdyni: prawdziwego święta polskich filmów, realizowanego z klasą i elegancją – wyjaśnia Dyrektor artystyczny festiwalu, Tomasz Kolankiewicz. – Festiwal to impreza zasłużona – prawie 50-letnia, ma jednak nadal dużo werwy i mam wrażenie, że po latach pandemii startuje z nową energią. Plakat dumnie zapowiada tegoroczną edycję: patrząc na listę zgłoszonych filmów prawdopodobnie najmocniejszą programowo od lat.
– Motywem przewodnim plakatu jest liczba 47, która została skonstruowana tak, by sprawiała wrażenie trójwymiarowości oraz nawiązywała do światła reflektorów – tłumaczy autorka plakatu, Ewelina Gąska. – Od intensywnej złotej barwy przechodzi w czerń. Użycie przejścia kolorystycznego podbija przestrzenność plakatu. Projekt ma podkreślać rangę imprezy oraz nadać festiwalowi charakterystyczny ton wizualny - dodaje. Artystka ma na koncie liczne wygrane konkursy graficzne, m.in. srebro i nominację w konkursie Klubu Twórców Reklamy KTR.
Głównym założeniem plakatu było unikanie elementów figuratywnych, stanowiących najprostsze skojarzenie z kinem i nadmorskim festiwalem.
– Bardzo zależało mi, żeby plakat był nowoczesny w formie i dobrze pasował do tego, czego publiczność może spodziewać się w Gdyni: prawdziwego święta polskich filmów, realizowanego z klasą i elegancją – wyjaśnia Dyrektor artystyczny festiwalu, Tomasz Kolankiewicz. – Festiwal to impreza zasłużona – prawie 50-letnia, ma jednak nadal dużo werwy i mam wrażenie, że po latach pandemii startuje z nową energią. Plakat dumnie zapowiada tegoroczną edycję: patrząc na listę zgłoszonych filmów prawdopodobnie najmocniejszą programowo od lat.
47. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odbędzie się od 12 do 17 września 2022.
LK
FPFF
Ostatnia aktualizacja: 14.06.2022
Filmy Agi Woszczyńskiej i Tomasza Wasilewskiego premierowo na Nowych Horyzontach
Wystartowały zdjęcia do filmu "Ryfka" z debiutującą Sonią Szyc
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024