Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
A oto przegląd najciekawszych wydarzeń towarzyszących 47. FPFF
Badanie „Profil uczestnika festiwalu filmowego” odbędzie się podczas 47. FPFF w Gdyni i jest kontynuacją badań prowadzonych w latach 2018–2019. Organizatorami przedsięwzięcia są Pomorska Fundacja Filmowa w Gdyni oraz Wydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM w Poznaniu. Projekt uzyskał wsparcie PISF. Kolejne badanie prowadzone jest w okresie postpandemii, kiedy życie festiwalowe odbywa się bez żadnych ograniczeń i kiedy znów możemy mówić o pełnej reprezentatywności badań.
Poprzez badania sondażowe zbadamy wpływ festiwalu filmowego na rozwój lokalny, określimy profil uczestnika i turysty eventowego (festiwalowego), krzyżowanie się jego preferencji kulturalnych, stosunek do nowych mediów i nowych sposobów uczestnictwa w kulturze, zmieniające się kanały komunikacji marketingu dóbr i usług kultury.
Tegoroczna edycja Strefy Rekonstrukcji TVP podczas 47. FPFF w Gdyni to nie tylko prezentacja odrestaurowanej klasyki polskiej kinematografii, ale również możliwość zapoznania się z efektami projektu „Digitalizacja Regionalnego Dziedzictwa Telewizyjnego i Filmowego z Archiwum TVP S.A.”. Celem projektu była ochrona przed degradacją i ocalenie od zapomnienia zarejestrowanych na taśmach filmowych materiałów z archiwów Regionalnych Ośrodków Telewizji Polskiej. Zapraszamy do Strefy Rekonstrukcji na Placu Grunwaldzkim. Codziennie odbywać się będą:
– warsztaty „Na czym polega proces rekonstrukcji cyfrowej materiałów audiowizualnych”;
– pokazy zdigitalizowanych i zrekonstruowanych reportaży i dokumentów TVP o tematyce filmowej;
– wieczorne projekcje cyklu „Dekalog” w reż. Krzysztofa Kieślowskiego i filmu „Śmierć jak kromka chleba” w reż. Kazimierza Kutza.
W ramach tegorocznej współpracy Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych z Krakowskim Festiwalem Filmowym zapraszamy na pokaz filmu „Syndrom Hamleta”, reżyseria: Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski.„Być albo nie być” – w warunkach wojennych te słowa nabierają zupełnie nowych odcieni. Kilka miesięcy przed rosyjską inwazją na Ukrainę grupa młodych ludzi przygotowuje spektakl, w którym Szekspir przemówi językiem ich własnych wątpliwości, lęków i marzeń.
Festiwal Polskich Filmów Fabularnych to od wielu lat wydarzenie kulturalne przyjazne osobom z niepełnosprawnościami. Jak co roku dwa filmy z Konkursu Głównego są prezentowane z wykorzystaniem technik umożliwiających ich odbiór przez osoby niewidome i słabowidzące oraz osoby głuche i niedosłyszące. W tym roku w ramach pokazów z audiodeskrypcją oraz z napisami dla niesłyszących widzowie zobaczą IO w reżyserii Jerzego Skolimowskiego oraz Strzępy w reżyserii Beaty Dzianowicz.
Gala najważniejszego festiwalu polskiego kina, na scenie właśnie wręczane są Złote Lwy, a co dzieje się w tym momencie w kulisach Teatru Muzycznego w Gdyni? Wystawę fotografii Anny Rezulak, która jako jedyna fotoreporterka dokumentuje backstage wielkiego finału Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych, można oglądać podczas Festiwalu w foyer Nowej Sceny w Teatrze Muzycznym.
Nagrody Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej zostaną wręczone na FPFF w Gdyni już po raz czternasty. Są to szczególne wyróżnienia w branży filmowej, doceniające pracę osób i instytucji niezwiązanych z produkcją filmów. Nagradzane są osiągnięcia wspierające rozwój polskiej kinematografii, promujące jej dorobek i ułatwiające społeczeństwu dostęp do polskiej twórczości filmowej. Nagrody przyznane zostaną w siedmiu kategoriach: Animacja kultury filmowej, Innowacja lub rozwiązanie technologiczne, Krytyka filmowa, Książka o tematyce filmowej, Dystrybucja polskiego filmu, Debiut roku i Plakat filmowy.
Fot. archiwum FPFF
Paweł Biliński, Kinematograf o sobie. Autotematyzm w polskim filmie fabularnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2021
Film polski współcześnie: od głównego nurtu do eksperymentu, red. Marta Giec, Artur Majer, Wydawnictwo Szkoły Filmowej w Łodzi, 2021
Hoffman dokumentalista, WFDiF, 2022
Magda Miśka-Jackowska, Kilar, seria „Małe monografie”, PWM, 2022
Kino w cieniu kryzysu. Studia i szkice o polskiej kinematografii pierwszej połowy lat 80., red. Piotr Kurpiewski, Piotr Zwierzchowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2022
Anna Michalska, Jakub Wiewiórski, Nakręcone w Łodzi, Muzeum Kinematografii w Łodzi, 2022
Miłosz Stelmach, Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2020
Agata Tecl-Szubert, W stronę niemożliwego. Zespół Filmowy „Silesia” 1972–1983, Silesia Film, 2022
Michał J. Zabłocki, Kompendium produkcji filmu fabularnego. Ekipa filmowa: przedmiot umowy i zakres obowiązków oraz słownik terminologii. Tom 5, Cineo Publishing, 2022
Piotr Zwierzchowski, Filmowe reprezentacje PZPR, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2022
Wojciech Marczewski, Damian Jankowski, Świat przyspiesza, a ja zwalniam, Więź, 2022
WRÓB
FPFF
Ostatnia aktualizacja: 11.09.2022
Konkurs SFP dla dzieci na plakat filmowy!
47. FPFF. Pokazy specjalne, polonica i filmy z Gdyni
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024