Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
„Europejski i amerykański punkt słyszenia: czy się różnią?” – to tytuł międzynarodowej konferencji poświęconej zagadnieniom sound design, z udziałem światowej sławy twórców dźwięku filmowego, która w dniach 28-30 czerwca odbędzie się po raz pierwszy w Warszawie.
Trzydniowe spotkanie, obejmujące seminaria i prezentacje przeznaczone dla polskich twórców filmowych poprowadzą światowej sławy realizatorzy dźwięku: Richard King, Bruno Tarriere, Larry Sider, Jörg Lensing i Nikodem Wołk-Łaniewski. Pod ich okiem uczestnicy konferencji dyskutować będą o kreatywnej roli dźwięku w narracji filmów hollywoodzkich i europejskich na przykładzie m.in. takich dzieł jak: "Incepcja", "Wojna Światów", "Mroczny Rycerz", "Leon Zawodowiec" czy "Biała wstążka".
W obiegowej opinii dźwięk amerykański, zgodny z konwencją hollywoodzką, jest głośny, gęsty, naładowany efektami dźwiękowymi, często wręcz nierealistyczny, ale za to wbijający w fotel swą energią. Dźwięk europejski, bardziej skoncentrowany na stuprocentowym dialogu, pozostawia widzowi możliwość jego własnej interpretacji, jednocześnie narażając go na dyskomfort, wynikający ze zmian przestrzennych lub niekonwencjonalnych powiązań obrazu z dźwiękiem. Odpowiedzi na pytanie czy ta obiegowa opinia, która może mieć źródła w uwarunkowaniach historycznych, ekonomicznych lub kulturowych jest słuszna szukać będą prezenterzy i uczestnicy konferencji. Prezentacje i seminaria, prowadzone tylko w języku angielskim, odbywać się będą w WFDiF (piątek), na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (sobota) oraz w Kinie Praha (niedziela ). Szczegółowy program konferencji przesyłamy w załączeniu.
Organizatorami konferencji są: Międzyuczelniana Specjalność Multimedialna, Katedra Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina wraz z ASP w Warszawie, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich i WFDiF.
Trzydniowe spotkanie, obejmujące seminaria i prezentacje przeznaczone dla polskich twórców filmowych poprowadzą światowej sławy realizatorzy dźwięku: Richard King, Bruno Tarriere, Larry Sider, Jörg Lensing i Nikodem Wołk-Łaniewski. Pod ich okiem uczestnicy konferencji dyskutować będą o kreatywnej roli dźwięku w narracji filmów hollywoodzkich i europejskich na przykładzie m.in. takich dzieł jak: "Incepcja", "Wojna Światów", "Mroczny Rycerz", "Leon Zawodowiec" czy "Biała wstążka".
W obiegowej opinii dźwięk amerykański, zgodny z konwencją hollywoodzką, jest głośny, gęsty, naładowany efektami dźwiękowymi, często wręcz nierealistyczny, ale za to wbijający w fotel swą energią. Dźwięk europejski, bardziej skoncentrowany na stuprocentowym dialogu, pozostawia widzowi możliwość jego własnej interpretacji, jednocześnie narażając go na dyskomfort, wynikający ze zmian przestrzennych lub niekonwencjonalnych powiązań obrazu z dźwiękiem. Odpowiedzi na pytanie czy ta obiegowa opinia, która może mieć źródła w uwarunkowaniach historycznych, ekonomicznych lub kulturowych jest słuszna szukać będą prezenterzy i uczestnicy konferencji. Prezentacje i seminaria, prowadzone tylko w języku angielskim, odbywać się będą w WFDiF (piątek), na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (sobota) oraz w Kinie Praha (niedziela ). Szczegółowy program konferencji przesyłamy w załączeniu.
Organizatorami konferencji są: Międzyuczelniana Specjalność Multimedialna, Katedra Reżyserii Dźwięku Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina wraz z ASP w Warszawie, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich i WFDiF.
KJZ
SFP
Ostatnia aktualizacja: 21.06.2013
Ondříček: w cieniu ojca i przyjaciół
Słowacy chcą zbudować Krecikland
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024