PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  5.06.2012
Animacja, trzy dokumenty i jedna fabuła – w kinie Kultura miała miejsce premiera filmów ze Studia Munka. Na widowni obok ekip prezentowanych filmów zasiedli miłośnicy młodego kina.

Prezentacje krótkometrażowych filmów powstających w programach „Pierwszy dokument“, „Młoda animacja“ i „Trzydzieści minut“ za każdym razem przyciągają grono zainteresowanych pasjonatów i kibiców. Co zobaczyli tym razem?

Film „Gwizdek“ w reżyserii Grzegorza Zaricznego to dokumentalny zapis pracy sędziego piłkarskiego. Młody człowiek grzęźnie w świecie rozgrywek najniższej ligi, mocując się z wizerunkiem bezdusznego arbitra. Bezwzględność środowiska zmusza go do podjęcia decyzji o zmianie zawodu. – Znam mojego bohatera bardzo dobrze, sam byłem sędzią na najniższym szczeblu, nigdy nie awansowałem. – mówił po projekcji reżyser filmu, w rozmowie z prowadzącą spotkanie z młodymi twórcami Olą Salwą, redaktorką serwisu Portalfilmowy.pl.
Małgorzata Kozera, autorka dokumentu „Księżniczka i mur“ wcześniej pracowała z innymi bohaterami, z którymi nie udało jej się stworzyć bliskości. Co o tym decyduje? -Trzeba się spotkać! – odpowiedział z publiczności Mikołaj, bohater filmu, ojciec tytułowej „Księżniczki“. Reżyserce udało się zarejestrować fragment świata małej dziewczynki, która marzy o byciu gwiazdą podziwianą i  kochaną przez świat.
Zaufanie kobiet, spotykających się aby razem rozwiązywać swoje problemy zdobyła reżyserka filmu „Jajko i kura“ Ewa Podgórska. Podstawowa zasada dokumentalisty? - Przede wszystkim, nie robić krzywdy bohaterowi. Żeby nie żałował, że wystąpił w filmie. Moje bohaterki nie żałują. – mówiła autorka filmu. Publiczność miała wiele pytań, jak to - dlaczego w domu kobiet cytuje się głównie mężczyzn?

Jedyna animacja w tym gronie - „Distance“ to próba oddania napięć towarzyszących codziennym próbom komunikacji werbalnej pomiędzy dwojgiem ludzi. Marcin Wojciechowski przedstawia ten proces jako podróż oderwanych od siebie liter i znaków krążących po niewidzialnych trajektoriach.


Maciej Musiał w filmie "Offline" fot. Michał Panasiuk

W fabule „Offline“ Jana P. Matuszczyńskiego, do komunikacji służą narzędzia internetowe. Młody chłopak (Maciej Musiał) umawia się na videoblogu z dziewczyną, która jest jego ideałem. Niestety, istnieje tylko wirtualnie. Internet pozbawia nas czegoś bardzo ważnego – mówił reżyser. – Oczywiście, posiadam konto na najpopularniejszym portalu społecznościowym ale najbardziej cenię sobie kontakt bezpośredni.
Kolejnej odsłonie premierowych produkcji ze Studia Munka przyświecała idea spotkania – z bohaterem opowiadanej historii, czy poprostu z drugim człowiekiem. Przede wszystkim jednak widzowie docenili poczucie humoru młodych twórców. Motywy łączące zestawione ze sobą filmy: złote wersy polskiej poezji – Kochanowskiego czy Reja cytowane przy różnych okazjach, oraz kocury obserwujące z leniwą dezaprobatą poczynania ludzi.

Studio Munka, działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich wydaje wszystkie produkcje na płytach dvd – kolejna edycja „Polskie debiuty“ już w sprzedaży oraz do wygrania w naszym KONKURSIE


EJ
portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  21.06.2012
Zobacz również
Karlowe Wary: "Zabić bobra" i "Polski film" w Konkursie Głównym
Nadciąga Lubuskie Lato Filmowe
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll