PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
W nowo otwartej przestrzeni będą realizowane nagrania do projektów takich jak np. cinematiki, cut sceny, animacje in-game, filmy animowane itp.
●    Otwarcie studia to kolejny etap rozwoju Platige Image
●    Studio znacząco zwiększy potencjał produkcyjny projektów przygotowywanych dla partne-rów zewnętrznych
●    Nowoczesne wyposażenie oraz duże wymiary pozwolą na kręcenie zaawansowanych pro-dukcji
 
Cechą wyróżniającą studio motion capture (MoCap) jest przede wszystkim jego wielkość. Wymiary 20m x 13m oraz 8m wysokości umożliwiają realizację scen z nawet kilkunastoma postaciami jednocześnie (body performance) lub 4 aktorami w przypadku full performance capture: body capture, face capture i fingers capture. Na specyfikę studia składają się cztery, w pełni bezprzewodowe referencje wideo z autofocusem, stabilizacją i zakresem ogniskowej od 25 do 380mm, będące jednocześnie wirtualnymi kamerami z pełną synchronizacją zmiany ogniskowej pomiędzy kamerą referencyjną, a kamerą wirtualną. Platige korzysta również z własnego rozwiązania do budowania elementów scenografii, co daje prawie nieograniczone możliwości aranżowania wnętrza na potrzeby projektu. Tak skonfigurowane studio sprawia, że jedynym potencjalnym ograniczeniem są wyłącznie sceny wymagające filmowania w otwartej przestrzeni.

fot. Platige Image

– W nowopowstałym studio będziemy realizować zarówno nagrania do projektów wewnętrznych, wykonywanych w całości w Platige, np. cinematiki, cut sceny, animacje in-game, ale także projekty stricte mocapowe, czyli wymagające nagrania wyłącznie ruchów postaci i aktorów, które będą dostarczane klientom w postaci surowych lub wyczyszczonych danych z sesji – mówi Elżbieta Trosińska, Mocap Producer w Platige Image. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi studio pozwala na równoczesną realizację kilku projektów. – Nie tylko jesteśmy na bieżąco z rozwojem technologii motion capture na świecie, ale również pracujemy nad własnymi rozwiązaniami w tym zakresie. Stworzyliśmy m.in. autorski system HMC (Head-Mounted Camera) do nagrywania twarzy. Jest to ultralekki system, pozwalający na uzyskanie oddającego wszystkie szczegóły nagrania – dodaje Elżbieta Trosińska.

Motion capture to komputerowa technologia przechwytywania ruchu aktora czy też poruszanego rekwizytu, a nawet kamer, oznaczonych markerami. Markery to punkty w postaci kulek, pokryte specjalnym odblaskowym materiałem. Są one mocowane są na rzep bądź taśmę na nagrywanym, ruchomym obiekcie. Kamery posiadają szereg diod, emitujących światło podczerwone, które zostaje odbite od markerów. Taka technologia pozwala na obliczania położenia markera w przestrzeni trójwymiarowej i przełożenie ich na zapis cyfrowy. Motion capture cechuje się większą naturalnością i wysokim realizmem, jednak dużą rolę w tym procesie odgrywają specjalnie przygotowani aktorzy oraz technicy odpowiedzialni za sprawą realizację całego procesu filmowania.

– Otwarcie studia motion capture jest częścią strategii na lata 2021-2025, w ramach której  zapowiedzieliśmy m.in. rozpoczęcie produkcji własnych gier wideo, filmów i seriali – mówi Karol Żbikowski, Prezes Zarządu Platige Image. – Wzmocnienie własnego zaplecza technologicznego pozwoli nam sprawniej realizować zaplanowane projekty zewnętrzne oraz znacząco usprawni proces tworzenia własnych produkcji, nad którymi obecnie pracuje studio Platige Image –  dodaje Karol Żbikowski.

fot. Platige Image

Obecnie Platige Image zatrudnia ponad 300 światowej klasy specjalistów, którzy stoją za sukcesami wielu światowych bestsellerów w branży gamingowej, filmowej, reklamowej i wirtualnej scenografii. W portfolio studia Platige znajdują się projekty dla czołowych wydawców gier komputerowych, m.in. Ubisoft, Electronic Arts, SEGA, Creative Assembly, czy Tencent. Resident Evil: Village, Metro: Exodus - Artyom’s Nightmare, The Medium, Total War: Warhammer II czy seria Call of Duty, czy Dying Light 2, między innymi te rozpoznawalne zwiastuny autorstwa Platige zostały docenione przez międzynarodową społeczność graczy. Fani gier mieli już okazję zapoznać się z procesem tworzenia cinematika, który powstał właśnie z wykorzystaniem rozwiązań w postaci motion capture. Efekty pracy można zobaczyć pod linkiem.

Platige Image to studio produkcji i postprodukcji, które specjalizuje się w grafice komputerowej, animacji 3D i efektach wizualnych na potrzeby filmu, rozrywki i reklamy. Produkuje masowe imprezy i realizuje design na potrzeby transmisji na żywo dla studiów telewizyjnych z użyciem technologii Vizrt. Jest szczególnie cenione za cinematiki tworzone dla znanych na całym świecie studiów produkujących gry wideo. Zespół składa się z ponad 250 profesjonalistów z branży kreacji: reżyserów, reżyserów kreatywnych, grafików, animatorów i producentów. Platige ma swoim koncie kilkaset nagród i wyróżnień; w ciągu ponad 25 lat działalności studio zostało uhonorowane licznymi nagrodami i wyróżnieniami, m.in. BAFTA, EFA, Goya i SIGGRAPH. Było również nominowane do Oscarów, Złotej Palmy Festiwalu Filmowego w Cannes oraz Złotego Lwa Festiwalu Filmowego  w Wenecji. Zobacz realizacje Platige Image na www.platige.com


WRÓB
Platige Image
Ostatnia aktualizacja:  31.03.2023
Zobacz również
Mastercard OFF CAMERA: oto wszystkie filmy konkursowe
Studio ORKA prezentuje kinową salę referencji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll