PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Platige Image we współpracy z domem produkcyjnym Dejavu i reżyserem Omarem Hilalem przygotowało spot promujący ofertę biura podróży Tajawal z Dubaju. Dzięki produkcji studio poszerzyło galerię własnych, wygenerowanych komputerowo zwierząt o mandryla, będącego główną postacią w filmie.
Celem reklamy było kreatywne przedstawienie aplikacji biura podroży Tajawal, którego oferta jest skierowana do osób mieszkających i pracujących na Bliskim Wschodzie. Twórcom zależało na tym, by odbiorca mógł zidentyfikować się z emocjami głównego bohatera. Stąd pomysł, by całość wyglądała jak teledysk, który opowiada o życiu przeciętnej osoby, widzianej w pracy, w domu, czy z przyjaciółmi, ale wypalonej i pozbawionej powietrza. Bohater desperacko potrzebuje przerwy, aby znów stać się sobą, a Tajawal umożliwia wyjście z rutyny i wprowadza promyk światła do monotonnej rzeczywistości.
- Film wykorzystuje utwór muzyczny o rutynie i nudzie. "Nothing ever happens; Nothing happens at all" słyszymy w refrenie. Te słowa były podstawą pomysłu na spot o człowieku, który czuje się jak zwierzę w klatce, a do ludzkiej postaci wraca dopiero  gdy rezerwuje wakacje na plaży. Inspiracją dla postaci mandryla były dla nas portrety zwierząt autorstwa Waltona Fordaa.– komentuje Omar Hilal, reżyser.

Bohaterem spotu został mandryl – sympatyczny i nietypowy ssak o inteligentnym spojrzeniu, który zachowuje się jak człowiek, ale w środowisku korporacyjnym wydaje się zupełnie nie na miejscu. Artyści z Platige Image dopracowali wszystkie detale produkcji, włącznie z tymi związanymi z główną postacią. W pierwszej części spotu futro mandryla jest niedbale potargane, co oddaje jego początkowe niezadowolenie. Dopiero w dalszej części klipu staje się ono puszyste i zadbane - dwa różne systemy futra pokazują zmianę w emocjach głównego bohatera.

fot. materiały prasowe

- Pozyskaliśmy ponad 1000 zdjęć referencyjnych przedstawiciela tego gatunku, wykonanych wcześniej w ogrodzie zoologicznym, by jak najdokładniej odwzorować wygląd i zachowanie mandryla, nad którego postacią pracowało finalnie aż trzech animatorów. Dużym wyzwaniem było również samo futro - żeby zapewnić mu realistyczny wygląd, na planie pojawiła się nie tylko makieta zwierzęcia w odpowiedniej skali, ale również referencja futra, potrzebna do uchwycenia jak światło obecne na planie zdjęciowym rozchodzi się na sierści. Zdobyte w ten sposób informacje wykorzystaliśmy w dalszych pracach animacyjnych – wyjaśnia Mateusz Wiśniewski VFX producent spotu – To wyjątkowy projekt, którego realizacja była możliwa dzięki świetnej współpracy z klientem, domem produkcyjnym i reżyserem.

fot. materiały prasowe

- Stworzenie animowanego zwierzęcia to zawsze wielkie wyzwanie. Tym bardziej jeśli w grę wchodzi wydobycie subtelnych emocji z animowanego mandryla. Udało nam się to dzięki precyzyjnym wskazówkom reżysera i dyrektora kreatywnego Omara Hilala oraz doskonałej pracy zespołu w Platige Image, które nadało zwierzęciu realistyczny, ludzki charakter - podsumowuje Manasvi Gosalia, producent wykonawczy ze studia Dejavu.
JB
Public Dialog
Ostatnia aktualizacja:  30.04.2021
Zobacz również
fot. materiały prasowe
Rusza międzynarodowy projekt łączący festiwale filmowe z Polski i Norwegii
Nie żyje Bronisław Cieślak
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll