Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Wpływy z abonamentu pokryły jedynie 20 proc. realizacji misji publicznej, ale są większe, niż oczekiwane.
W 2013 roku do TVP wpłynęło 282 mln zł z abonamentu, 102 mln zł więcej niż w przewidywaniach. Jest to o 11 proc. więcej w porównaniu z 2012 rokiem i o 37 proc. więcej w porównaniu z 2011. Jest to wynik lepszej ściągalności i egzekucji zaległości.
Budżet TVP w zeszłym roku wyniósł 1 mld 457 mln zł, z czego 1 mld 365 mln zł przeznaczone zostało na realizację misji publicznej. „Niedostateczne finansowanie publiczne TVP oznacza, że dominującym źródłem finansowania misji Telewizji Polskiej (osiągającym aż 75 proc. budżetu spółki) są środki komercyjne pozyskiwane na rynku reklamowym” - czytamy w raporcie. Przychody z reklam w 2013 roku wyniosły 863 mln zł i w porównaniu z 2012 r. spadły o 87 mln zł.
TVP zauważa, że na rynku reklamy nie może ona konkurować z prywatnymi stacjami ze względu na brak możliwości przerywania programów reklamami. Zakaz przerywania audycji reklamami ograniczył jej przychody o ponad 315 mln zł.
Ustawa medialna stanowi, że "publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu".
Siedziba TVP, fot. TVP
Sprawozdanie liczy 93 strony maszynopisu oraz 60 stron załączników i zawiera komplet informacji o tym, co jest w TVP finansowane z abonamentu, którego udział w całym budżecie nadawcy publicznego wynosi zaledwie 20,7 proc. i jak te środki są ewidencjonowane, dane o przychodach reklamowych, realizacji licznych ustawowych obowiązków wobec władz państwowych, kultury narodowej czy osób niepełnosprawnych. Można się z tego sprawozdania dowiedzieć o cyfryzacji i nowych mediach w TVP, jak na przykład platforma hybrydowa czy streaming, o nowych usługach świadczonych przez spółkę czy Internetowym Teatrze TV dla szkół. W załącznikach znajdują się m.in. zasady realizowania misji publicznej, historia abonamentu, przykłady audycji o charakterze edukacyjnym, audycji, w których poruszane były problemy związane z poprawnością i bogactwem języka, problemy mniejszości narodowych i etnicznych, tematyka unijna, problemy osób niepełnosprawnych.
„Istotną kwestią jest ustanowienie stabilnego finansowania działalności Telewizji Polskiej S.A. i innych mediów publicznych w celu tworzenia oferty programowej na najwyższym poziomie merytorycznym, artystycznym z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych i technologicznych”, pisze we wstępie do sprawozdania Prezes TVP Juliusz Braun.
Pełen tekst Sprawozdania dostępny jest na stronie internetowej TVP w zakładce „Abonament”: http://www.tvp.pl/o-tvp/abonament/sprawozdania/sprawozdanie-abonamentowe-tvp-za-2013-r/14293565
Budżet TVP w zeszłym roku wyniósł 1 mld 457 mln zł, z czego 1 mld 365 mln zł przeznaczone zostało na realizację misji publicznej. „Niedostateczne finansowanie publiczne TVP oznacza, że dominującym źródłem finansowania misji Telewizji Polskiej (osiągającym aż 75 proc. budżetu spółki) są środki komercyjne pozyskiwane na rynku reklamowym” - czytamy w raporcie. Przychody z reklam w 2013 roku wyniosły 863 mln zł i w porównaniu z 2012 r. spadły o 87 mln zł.
TVP zauważa, że na rynku reklamy nie może ona konkurować z prywatnymi stacjami ze względu na brak możliwości przerywania programów reklamami. Zakaz przerywania audycji reklamami ograniczył jej przychody o ponad 315 mln zł.
Ustawa medialna stanowi, że "publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu".
Siedziba TVP, fot. TVP
Sprawozdanie liczy 93 strony maszynopisu oraz 60 stron załączników i zawiera komplet informacji o tym, co jest w TVP finansowane z abonamentu, którego udział w całym budżecie nadawcy publicznego wynosi zaledwie 20,7 proc. i jak te środki są ewidencjonowane, dane o przychodach reklamowych, realizacji licznych ustawowych obowiązków wobec władz państwowych, kultury narodowej czy osób niepełnosprawnych. Można się z tego sprawozdania dowiedzieć o cyfryzacji i nowych mediach w TVP, jak na przykład platforma hybrydowa czy streaming, o nowych usługach świadczonych przez spółkę czy Internetowym Teatrze TV dla szkół. W załącznikach znajdują się m.in. zasady realizowania misji publicznej, historia abonamentu, przykłady audycji o charakterze edukacyjnym, audycji, w których poruszane były problemy związane z poprawnością i bogactwem języka, problemy mniejszości narodowych i etnicznych, tematyka unijna, problemy osób niepełnosprawnych.
„Istotną kwestią jest ustanowienie stabilnego finansowania działalności Telewizji Polskiej S.A. i innych mediów publicznych w celu tworzenia oferty programowej na najwyższym poziomie merytorycznym, artystycznym z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych i technologicznych”, pisze we wstępie do sprawozdania Prezes TVP Juliusz Braun.
Pełen tekst Sprawozdania dostępny jest na stronie internetowej TVP w zakładce „Abonament”: http://www.tvp.pl/o-tvp/abonament/sprawozdania/sprawozdanie-abonamentowe-tvp-za-2013-r/14293565
WRÓB
wyborcza.pl, TVP SA
Ostatnia aktualizacja: 16.03.2014
fot. TVP SA
Stopklatka.tv. Co w ramówce?
Marcel Sabat: W "Kamieniach na szaniec" chcieliśmy pokazać przede wszystkim ludzi
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024