PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
12 kwietnia 2024 roku w kinie Kultura odbyła się szósta edycja SFPitch, sesji pitchingowej, której pomysłodawcami i organizatorami są młodzi członkowie Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Koordynatorami pitchingu są Kamil Chomiuk (Koło Scenarzystów SFP) i Maciej Wiktor (Koło Reżyserów SFP), szkolenia z pitchingu prowadzi producentka Joanna Malicka. To jedno z najbardziej dynamicznych przedsięwzięć członków SFP w ostatnich latach.


 - Mieliśmy ponad 170 zgłoszeń projektów, zainteresowanie utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie - na każdą edycję przyjmujemy tylko 18 projektów. Widownia dopisuje - przychodzą producenci z dużych i małych domów produkcyjnych, reżyserzy, scenarzyści. Można powiedzieć nawet że mamy już swoich bywalców - co bardzo cieszy, bo jest to wydarzenie stricte profesjonalne, ale nie rozreklamowane jak inne pitchingi. I nam to pasuje, bo wolimy dbać o jakość, a nie ilość. Nasi uczestnicy chwalą, że nie jest to wydarzenie przyklejone do jakiegoś festiwalu, dzięki czemu mogą się skupić tylko na pitchingach - mówi Maciej Wiktor. - Dostajemy wiele sygnałów o pozytywnych efektach udziału w naszym projekcie - tworzą się współprace, zostają sprzedane i skierowane do realizacji scenariusze. Zbieramy dokładne dane na ten temat, którymi mamy nadzieję że będziemy mogli podzielić się niebawem na łamach Magazynu Filmowego SFP. Planujemy rozwijać ten projekt, dopracowując i rozwijając go w obecnej formule. Widzimy duże zapotrzebowanie zarówno ze strony scenarzystów, jak i producentów. A dodatkowo, taka kameralna okazja do spotkań, doskonale pomaga budować kontakty.

fot. Michał Żebrowski East News / SFP

- Producenci bardzo sobie chwalą formułę bezpośredniego pitchingu - nie video. W rozmowach podkreślają, że poznają głównie osobowość autorów i autorek. Nie chodzi tylko o sprzedanie konkretnych prezentowanych projektów - podkreśla Kamil Chomiuk. - Wiele osób po prostu nawiązało kontakty i współprace z producentami. Autorzy czują się u nas bardzo dobrze. I mamy sygnały, że SPitch pod względem poziomu i organizacji nie odstaje od podobnych imprez w Europie. Takie słyszałem opinie od producentów i uczestników. Mamy też realne przełożenie na kształt naszego rynku filmowego. Twórczynie i twórcy mają większą świadomość i dyscyplinę twórczą. Coraz więcej osób rozumie, że pitchingi to nie wyścig o nagrodę, ale nawiązanie relacji.  
 
Kamil i Maciej podkreślają, że w wielu edycjach pojawiają się projekty obcokrajowców. W tej edycji wyjątkowo dużo było projektów z Ukrainy i Białorusi, ale były też projekty z Japonii czy Wielkiej Brytanii. Organizatorzy czekają nie tylko na projekty fabularne, także animacje, dokumenty i filmy eksperymentalne oraz seriale.

Maciej Wiktor i Kamil Chomiuk, fot. Michał Żebrowski East News / SFP

  Przedstawiamy  logline’y i podstawowe dane projektów. W razie potrzeby wyślemy broszurę ze streszczeniami, sylwetkami twórców oraz kontaktami. Zapraszamy do kontaktu: pitch@sfp.org.pl oraz śledzenia naszej strony na Facebooku.

1.    Szczepan Rożalski „Jarzmo”  Gatunek: kryminał  Metraż: 90 min. Etap: scenariusz
Logline: W czasie śledztwa w sprawie brutalnych morderstw, ceniona policjantka Magda odkrywa, że mordercą może być jej własny syn.
2.    Joanna Didik, Jacek Papis, Nowy mężczyzna Gatunek: dramat biograficzny  Metraż: 100’ Etap: treatment
Logline: Historia mistrzyni w rzucie oszczepem - Zofii Smętek, która w 1937 roku poddaje się pierwszej w Polsce i drugiej w Europie operacji korekty płci. Jako Witold Smentek musi zmierzyć się z utratą kariery sportowej i całkowicie przewartościować swoje życie uczuciowe.
3.     Marcin Janos-Krawczyk, Kuba Kapral,  mEwka  Gatunek: dramat  Metraż: 80’ Etap: scenariusz
Logline: Rozdzielone siłą matka i córka, spotykają się po 18 latach i wyruszają w trudną i piękną podróż.
4.    Vladyslav Robskyi,  Niezmęczona  (prezentuje Artem Manuilov)  Gatunek: film dokumentalny  Metraż: 90’ Etap: scenariusz
Logline: Karina Malkiewicz, Polka, która nie mogła pozostać obojętna na początek wojny w Ukrainie, przybyła na Ukrainę z pomocą humanitarną i wstąpiła do Obrony Terytorialnej.
5.    Michał Lipka i kolektyw Soul Service, Polish funk  Gatunek: serial dokumentalny Metraż: 8 x 60’  Etap: treatment
Logline: POLISH FUNK - to 8 odcinkowy serial dokumentalny o polskiej muzyce lat 60 i 70 XX w. zainspirowanej afroamerykańską muzyką soul, funk i disco.
6.    Monika Meleń, Sex, miłość i tlen  Gatunek: film dokumentalny  Metraż: 50’ Etap: treatment
Logline: Historia osób z niepełnosprawnością, które pragną w swoim życiu miłości, także tejfizycznej i zmagają się z niezrozumieniem społecznym, wręcz z niechęcią czy potępieniem. To wciąż u nas temat tabu, a osoby o tym mówiące czy manifestujące te zwyczajne ludzkie potrzeby, są w Polsce źle odbierane i wciąż marginalizowane.
7.    Michał Rębacz. Może być do remontu  Gatunek: czarna komedia  Metraż: 90’ Etap: drabinka scenariuszowa
Logline: Samotny, starszy mężczyzn, skuszony ulotkami w skrzynce zaprasza kilka osób  zainteresowanych kupnem jego mieszkania. Uroczy goście okazują się być  bezwzględnymi flipperami, jednak stopniowo odkrywamy, iż to oni wpadli w sidła  ekscentrycznego i szalonego Guntera, który znalazł sobie hobby z doprowadzania ludzi na skraj wytrzymałości psychicznej i zmuszania ich do przewartościowania swojego życia.
8.    Marek Jagielski,  Pieśni młodego konsumenta  Gatunek: komedia romantyczna Metraż: 100’ Etap: treatment
Logline: David zwolniony z uniwersytetu wykładowca filozofii wraca do miasteczka skąd pochodzi i znów wprowadza się do matki. Zatrudnia się w supermarkecie, gdzie do razu zyskuje przezwisko „Profesor”. W trakcie pracy spotyka miłość z liceum i zaprasza ją na randkę. Daria nie porzuciła swoich marzeń o muzycznej karierze a Dawid postanawia pomóc jej wydać pierwszą płytę. Kiedy okazuje się, że Dawid ma lepszy głos i to on zostaje gwiazdą, ich uczucie zostaje wystawione na ciężką próbę.
9.     Michael Morys – Twarowski,  NorPol  Gatunek: thriller Metraż: pełnometrażowy Etap: treatment
Logline:  Tylko Polka może być królową Norwegii
10.    Yvonne Potter, Lea Sellers,  Pola  Gatunek: dramat  Metraż: pełnometrażowy Etap: scenariusz
Logline:  When an ambitious Polish actress escapes Europe and a painful past to find stardom on the silent screen in 1920s Hollywood, she finds herself battling the press, jealous rivals  and studio bosses until she reaches the goal she didn't know she was looking for – true  love.
11.    Artur Pilarczyk, Natalia Fiedorczuk, Anielski orszak  Gatunek: komediodramat  Metraż: pełny Etap: scenariusz
Logline:„ orszak” to historia siedmiu kobiet, zaczynająca się od 10-letniej dziewczynki a kończąca na 70-letniej starszej pani, w której wszystkie kobiety w kolejnym etapie życia  coś tracą a siedem postaci łączy się w jedną bohaterkę i metaforyczną opowieść o jednostkowej ludzkiej egzystencji.
12.    Andrzej Ślązak, Gran Premio  Gatunek: Przygodowy oparty na faktach  Metraż: pełny Etap: treatment
Logline:  Jak wielka polityka i wielkie pieniądze wykorzystują nieświadomego tej sytuacji sportowca do pozasportowych celów.
13.    Mateusz Białas,  Samotny jeździec Gatunek: komediodramat  Metraż: 90’ Etap: drabinka scenariuszowa
Logline: 11-letni Bruno marzy o starcie w zawodach hobby horse, czym wystawia się na drwiny rówieśników i rodziny. Podejście najbliższych zmienia się, gdy stawką okazuje się wysoka wygrana mogąca rozwiązać wiele ich problemów.
14.     Dominika Charszlak, Maja Górczak, Ćwiartka  Gatunek: Serial komediowy  Metraż: 6 x 25’ Etap: biblia serialu
Logline: Po zakończeniu związku, pogrążona w kryzysie ćwierćwiecza Sara zmaga się z brakiem kasy, problemem z alkoholem i przede wszystkim - trudem wejścia w dorosłość.
15.    Marek Variera Mardosewicz, Eugeniusz Pankov,  Poławiacz  Gatunek: kryminał  Metraż: serial Etap: treatment
Logline: W wigilię były nurek Hubert (36) podczas ratowania dziecka wyławia przypadkiem zwłoki mordercy swoich rodziców i zostaje wciągnięty w mroczny świat zbrodni, handlu  organami i seryjnych morderstw na Ukraińcach w Zachodniopomorskim. Ceną prawdy okazuje się być bezpieczeństwo jego rodziny i delikatna równowaga stosunków polskoukraińskich.
16.     Magdalena Wichrowska, Natalia Wichrowska,  Mówiąc mimochodem  Gatunek: serial, komedia, road movie  Metraż: 6 x 25’ Etap: treatment serialu, pilot, mood book
Logline: Znudzona życiem pisarka w średnim wieku wymyka się z premiery ekranizacji kolejnej części serii kryminałów, która przyniosła jej popularność. Gdy na jej drodze staje pewna  siebie młoda autostopowiczka, chwilowa ucieczka zamienia się w podróż, która każdej z nich pozwoli być bardziej sobą, nawet jeśli nie do końca wiedzą, jak to się robi.
17.    Patryk Zakrocki, Michał Lipka, Aleksandra Lipka,  NASZA Czerwona Planeta  Gatunek: serial sf dla dzieci  Metraż: 8 x 25’ Etap: scenariusz
Logline: NASZA Czerwona Planeta to ośmioodcinkowy serial przygodowy dla dzieci w wieku od 7 lat. Przedstawiona jest historia polskiej misji kosmicznej, prowadzonej przez dzieci naukowców z instytutu NASZA, które lecą na Marsa
 

 


Anna Wróblewska / SFP
artykuł redakcyjny / SFP
Ostatnia aktualizacja:  17.05.2024
Zobacz również
Osiem filmów Studia Munka na 29. Festiwalu Prowincjonalia
Złoty Dzik dla Grzegorza Dębowskiego
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll