Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aż trzy razy podczas finałowej gali 9. Festiwalu Filmowego Przeźrocza w Bydgoszczy wychodzili na scenę twórcy dokumentów powstałych w Studiu Munka SFP. Festiwalowe Jury postanowiło przyznać Grand Prix „Konikom na biegunach” Marcina Lesisza, który otrzymał także Nagrodę Publiczności oraz wyróżnić Nagrodą za zdjęcia film „Moody” Karoliny Karwan i Tomasza Rattera.
Festiwal Filmowy Przeźrocza to impreza poszukująca odważnych, nowonurtowych obrazów przełamujące kolejne granice sztuki filmowej. Idea ta szczególnie wybrzmiewa w dokumentalnym konkursie Błysk Oka, do udziału w którym zaproszono w tym roku 13 krótkometrażowych produkcji. Ich ocenę powierzono Jury w składzie: filmoznawca i krytyk Michał Oleszczyk, dziennikarka Agnieszka Szydłowska oraz reżyser Kuba Mikurda.
To właśnie to grono postanowiło uhonorować Nagrodą za zdjęcia obraz „Moody” w reżyserii Karoliny Karwan i Tomasza Rattera za „konsekwentne zbudowanie świata odległego, do którego kluczem okazuje się światło i kompozycja obrazu, zamiast płytko pojętej “egzotyki”. Za oddanie bogactwa świata (głównego bohatera) Mudiego – zarówno tego, w którym żyje jak i tego, wypełnionego duchami i muzyką, do którego ma dostęp tylko on”.
O tym, jak wysoki był poziom bydgoskiej imprezy, świadczy fakt, że Jury po długich obradach przyznało ostatecznie dwie równorzędne nagrody Grand Prix filmom: „Połączenia” Ming-Wei Chiang i „Koniki na biegunach” Marcina Lesisza. Produkcja Studia Munka doceniona została za „bliski, ale nie przekraczający granic intymności portret kobiety poszukującej języka autoekspresji wbrew wszystkiemu, co definiuje ją społecznie. Za wykorzystanie sztuki bohaterki jako równoprawnego języka filmowego. W ten sposób dosłownie i symbolicznie osoba pozbawiona na co dzień sprawczości odzyskuje ją na naszych oczach”. W ręce twórcy „Koników na biegunach” powędrowała także Nagroda Publiczności.
Oba nagrodzone tytuły zrealizowane zostały w Studiu Munka SFP w ramach, skierowanego do młodych twórców, programu Pierwszy Dokument współfinansowanego przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Koproducentem „Koników na biegunach” jest firma Coloroffon. Za produkcję wykonawczą odpowiadało Domino Film. „Moody” zrealizowany został w koprodukcji z FDR Studio i studiem Głośno.
To właśnie to grono postanowiło uhonorować Nagrodą za zdjęcia obraz „Moody” w reżyserii Karoliny Karwan i Tomasza Rattera za „konsekwentne zbudowanie świata odległego, do którego kluczem okazuje się światło i kompozycja obrazu, zamiast płytko pojętej “egzotyki”. Za oddanie bogactwa świata (głównego bohatera) Mudiego – zarówno tego, w którym żyje jak i tego, wypełnionego duchami i muzyką, do którego ma dostęp tylko on”.
O tym, jak wysoki był poziom bydgoskiej imprezy, świadczy fakt, że Jury po długich obradach przyznało ostatecznie dwie równorzędne nagrody Grand Prix filmom: „Połączenia” Ming-Wei Chiang i „Koniki na biegunach” Marcina Lesisza. Produkcja Studia Munka doceniona została za „bliski, ale nie przekraczający granic intymności portret kobiety poszukującej języka autoekspresji wbrew wszystkiemu, co definiuje ją społecznie. Za wykorzystanie sztuki bohaterki jako równoprawnego języka filmowego. W ten sposób dosłownie i symbolicznie osoba pozbawiona na co dzień sprawczości odzyskuje ją na naszych oczach”. W ręce twórcy „Koników na biegunach” powędrowała także Nagroda Publiczności.
Oba nagrodzone tytuły zrealizowane zostały w Studiu Munka SFP w ramach, skierowanego do młodych twórców, programu Pierwszy Dokument współfinansowanego przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Koproducentem „Koników na biegunach” jest firma Coloroffon. Za produkcję wykonawczą odpowiadało Domino Film. „Moody” zrealizowany został w koprodukcji z FDR Studio i studiem Głośno.
Pełna lista zwycięzców
wyróżnienie za montaż:
„Zniknięcie Janusza Klarnera”, montaż Natalia Jastrzębska
nagroda za montaż:
„Połączenia”, montaż Barbara Fronc
wyróżnienie za zdjęcia:
„Pole”, zdj. Tomasz Grzymała
nagroda za zdjęcia:
„Moody”, zdj. Karolina Karwan, Tomasz Ratter
GRAND PRIX – ex aequo
„Koniki na biegunach”, reż. Marcin Lesisz
„Połączenia”, reż. Ming-Wei Chiang
Nagrodę publiczności otrzymał Marcin Lesisz za film „Koniki na biegunach”
wyróżnienie za montaż:
„Zniknięcie Janusza Klarnera”, montaż Natalia Jastrzębska
nagroda za montaż:
„Połączenia”, montaż Barbara Fronc
wyróżnienie za zdjęcia:
„Pole”, zdj. Tomasz Grzymała
nagroda za zdjęcia:
„Moody”, zdj. Karolina Karwan, Tomasz Ratter
GRAND PRIX – ex aequo
„Koniki na biegunach”, reż. Marcin Lesisz
„Połączenia”, reż. Ming-Wei Chiang
Nagrodę publiczności otrzymał Marcin Lesisz za film „Koniki na biegunach”
LK
Studio Munka - SFP
Ostatnia aktualizacja: 4.09.2023
Filmy Studia Munka SFP tryumfują na Bana Film Festiwal
„Szadź”: Maciej Stuhr w roli seryjnego mordercy
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024