Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
26 czerwca w stołecznym kinie Kultura zaprezentowano filmy nagrodzone podczas odbywającego się w kwietniu w Zakopanem 21. Przeglądu Filmów o Sztuce.
W ramach warszawskiej repliki 21. edycji Przeglądu Filmów o Sztuce (11-15 kwietnia 2018, Zakopane) zaprezentowano trzy filmy: nagrodzony drugą nagrodą "Wariacja na wiolonczelę solo" w reżyserii Aleksandry Rek oraz wyróżnione: "Neon" Erica Bednarskiego i "Mirosław Bałka: Nerw. Konstrukcja" Anny Zakrzewskiej.
W wydarzeniu wzięła udział Urszula Dubowska, dyrektor artystyczna 21. Przeglądu Filmów o Sztuce w Zakopanem.
fot. Borys Skrzyński/SFP
"Wariacja na wiolonczelę solo" Aleksandry Rek to dokumentalne love story. Jednak bohaterami nie są kobieta i mężczyzna, a wiolonczelista Dominik Połoński i jego instrument. Śledzimy losy wybitnego muzyka, którego lewa ręka została sparaliżowana z powodu choroby. Dominik nie jest w stanie zagrać klasycznego repertuaru, ale z powodzeniem wykonuje muzykę współczesną i eksperymentalną. Koncertuje największymi orkiestrami w Polsce i za granicą. Ponieważ typowe love story bazuje na ukazywaniu różnych odcieni i wariantów miłości, my także staramy się przyjrzeć jak ewoluuje uczucie bohatera do wiolonczeli: począwszy od fascynacji, po tęsknotę, troskę, a nawet nienawiść.
„Neon” Erica Bednarskiego to historia warszawskich neonów. W przaśnym PRL-u były elementem zachodniego świata. Przez wiele lat traktowane jako relikt minionego systemu, dziś wracają do łask. Interesują się nimi muzealnicy, historycy sztuki, fotograficy, designerzy, którzy doceniają ich często niezwykłą, wyrafinowaną formę, docenianą na całym świecie. Film jest okazja do odkrycia na nowo codzienności Warszawy sprzed lat.
Punktem wyjścia do reportażu "Mirosław Bałka: Nerw. Konstrukcja" Anny Zakrzewskiej o jednym z najważniejszych europejskich artystów współczesnych jest otwarta w listopadzie 2015 roku wystawa w Muzeum Sztuki w Łodzi. Kuratorki zgromadziły na niej prace pochodzące z różnych etapów twórczości Mirosława Bałki. Większość z nich po raz pierwszy
zostaje udostępniona publiczności. Prace te pozwalają śledzić ewolucję artystyczną Bałki nie na podstawie najbardziej znanych, sztandarowych, ale tych dotychczas uznawanych za marginalne. Obok rysunków pojawiają się tu również obiekty - rzeźby rzadko albo nigdy do tej pory niepokazywane. Wiele z nich pochodzi bezpośrednio z pracowni artysty.
BD/MR
SFP
Ostatnia aktualizacja: 30.06.2018
fot. Borys Skrzyński/SFP
Progam sekcji Kino Łóżkowe VOX na Transatlantyku
"Juliusz", czyli nowy film twórców „Planety Singli”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024