PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Tak o muzyce do "Ziarna prawdy" opowiada jej twórca, Abel Korzeniowski.
Jednym z wyjątkowych elementów, które złożyły się na sukces filmu Borysa Lankosza – obok świetnego aktorstwa, błyskotliwych dialogów i mrocznych zdjęć zrealizowanych przez Łukasza Bielana – jest zaskakująco ostra muzyka. Jej autorem jest, mieszkający od lat w Los Angeles, Abel Korzeniowski.


Abel Korzeniowski. Fot. Julio Rodriguez.

 
Borys Lankosz, reżyser filmu "Ziarno prawdy", i kompozytor znają się od lat. Obaj urodzili się w Krakowie, gdzie już za szkolnych czasów wspólnie realizowali swoje pierwsze projekty filmowe. – Pisanie dla przyjaciela, którego znam od dziecka, jest czymś bardzo szczególnym i cennym – mówi Abel Korzeniowski. Porozumiewaliśmy się bez słów na temat tego, co miało zabrzmieć na ekranie. Było trochę jak za licealnych czasów, kiedy pisałem do jego pierwszych etiud i wspólnie koncertowaliśmy na krakowskim Kazimierzu – dodaje.



Od 2006 roku kompozytor mieszka i pracuje w Los Angeles, jednak na propozycję Borysa Lankosza, by wspólnie pracować po latach, zareagował entuzjastycznie – Porwało mnie od razu – przyznaje Korzeniowski. – W pogoni za Szackim, usiłowałem najpierw upchnąć po kieszeniach instrumenty, po które zwykle sięgam. Szybko się jednak okazało, że ten bohater ma w nosie orkiestrę, i w ogóle mało go obchodzą utarte konwencje i sentymentalne zawodzenie. Stąd wzięło się nowoczesne, czasami mroczne, elektroniczne brzmienie, z niewielką domieszką akustycznych instrumentów – dodaje. W niespodziewanie ostrym efekcie współpracy kolegów z ławy szkolnej krytycy doszukali się inspiracji z Trenta Reznora, którego muzyka buduje klimat ostatnich filmów Davida Finchera.

Abel Korzeniowski, znany w Polsce dzięki muzyce do filmów „Duże zwierzę“, „Pogoda na jutro“ oraz „Anioł w Krakowie“, za oceanem pracował między innymi z Tomem Fordem przy filmie „Samotny mężczyzna“, w którym role główne zagrali Colin Firth i Julianne Moore. Ostatnio muzykę Abla Korzeniowskiego można usłyszeć w serialu „Penny Dreadful” – z udziałem Evy Green oraz Timothy’ego Daltona. Praca przy tym projekcie przyniosła kompozytorowi nominację do nagrody Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Muzyki Filmowej w kategorii Najlepsza Oryginalna Muzyka w Serialu Telewizyjnym. Czy i tym razem otrzyma nagrodę dowiemy się już 19 lutego 2015 roku.

MZ
Next Film
Ostatnia aktualizacja:  13.02.2015
Zobacz również
fot. Julio Rodriguez
Nominowane do Oscara dokumenty w kinie Kultura
55. KFF: Kończy się nabór filmów
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll