Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Tarnowska Nagroda Filmowa to festiwal szczególnie dbający o warstwę wizualną. W 2014 roku motywem przewodnim stał się niezwykły plakat Arthura Reinharta i kolor złoty.
Design festiwalu spodobał nam się tak bardzo, że postanowiliśmy zaprezentować go naszym Czytelnikom. Kolor złoty jest szczególnie trudny w obróbce graficznej i w druku i niestety zdjęcia nie oddadzą jego uroku. Okazuje się, że motyw przewodni, wybrany przez słynnego operatora – twarz dziecka zestawiona z maską Maszkarona, nagrody festiwalu – jest wyjątkowo wdzięczną materią do multiplikowania w kolejnych kreacjach marketingowym imprezy.
Plakat, oprócz motywu głównego zawiera ciekawe liternictwo, które pojawiło się na gadżetach, wydawnictwach i drukach festiwalowych. Powyżej czarno-złoty kubek.
Torba festiwalowa jest niewielka, pasująca do formatu A4, wykorzystując motyw główny - wersję w dwóch kolorach, czarnym i złotym.
Złoty kolor wyeksponowany został przede wszystkim na drukach. Aby uniknąć zbytniej dosłowności, barokowości, zdecydowano się na mat. Dzięki temu druki nabrały szlachetności, są miłe w dotyku, sprawiają wrażenie ekskluzywnych i eleganckich. Na całość druków składają się: teczka, katalog, zaproszenia, program i skromny notatnik. Co warte zauważenia, każdy z druków zaprojektowany jest osobno, a motyw przewodni i liternictwo zostały wykorzystane za każdym razem inaczej.
Plakat Arthura Reinharta znakomicie sprawdza się zarówno w mikro-, jak i makroskali. Powielony dziesiątki razy, trafił na słupy, roll-upy, a także jako wielkoformatowa reklama na ścianie kamienicy na głównej ulicy Tarnowa. Dzięki tym zabiegom impreza wyraźnie zaistniała w wizualnej przestrzeni miasta.
Design festiwalu bardzo ciekawie wykorzystany został do ozdobienia kawiarni festiwalowej, w której odbywają się spotkania z twórcami. Podkreśla okazjonalny charakter spotkań i nadaje wnętrzu uroczysty charakter.
Autorem plakatu jest Arthur Reinhart, za projekty graficzne powiązane z plakatem odpowiedzialni są Sebastian Szafarz i Dorota Bernacka.
Zdjęcia - Paweł Topolski / http://topol.pl
Dziękujemy panu Arturowi Janusowi z Tarnowskiego Centrum Kultury za pomoc w realizacji artykułu i wykonaniu zdjęć
Plakat, oprócz motywu głównego zawiera ciekawe liternictwo, które pojawiło się na gadżetach, wydawnictwach i drukach festiwalowych. Powyżej czarno-złoty kubek.
Torba festiwalowa jest niewielka, pasująca do formatu A4, wykorzystując motyw główny - wersję w dwóch kolorach, czarnym i złotym.
Złoty kolor wyeksponowany został przede wszystkim na drukach. Aby uniknąć zbytniej dosłowności, barokowości, zdecydowano się na mat. Dzięki temu druki nabrały szlachetności, są miłe w dotyku, sprawiają wrażenie ekskluzywnych i eleganckich. Na całość druków składają się: teczka, katalog, zaproszenia, program i skromny notatnik. Co warte zauważenia, każdy z druków zaprojektowany jest osobno, a motyw przewodni i liternictwo zostały wykorzystane za każdym razem inaczej.
Plakat Arthura Reinharta znakomicie sprawdza się zarówno w mikro-, jak i makroskali. Powielony dziesiątki razy, trafił na słupy, roll-upy, a także jako wielkoformatowa reklama na ścianie kamienicy na głównej ulicy Tarnowa. Dzięki tym zabiegom impreza wyraźnie zaistniała w wizualnej przestrzeni miasta.
Autorem plakatu jest Arthur Reinhart, za projekty graficzne powiązane z plakatem odpowiedzialni są Sebastian Szafarz i Dorota Bernacka.
Zdjęcia - Paweł Topolski / http://topol.pl
Dziękujemy panu Arturowi Janusowi z Tarnowskiego Centrum Kultury za pomoc w realizacji artykułu i wykonaniu zdjęć
Anna Wróblewska
TNF / artykuł redakcyjny
Ostatnia aktualizacja: 1.05.2014
"Cud historii", czyli 10 lat Polski w Unii Europejskiej
Kim jest laureat Nagrody Mętraka?
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024