Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Jury pierwszej edycji konkursu „Done in 60 Seconds” wybrało zwycięzcę, który będzie reprezentował Polskę podczas finałowej gali Jameson Empire Awards w Londynie. Wśród ocenianych filmowych produkcji znalazły się takie pozycje jak: „Paranormal Activity”, „Frankenstein” czy „Szybcy i wściekli”.
„Done in 60 Seconds” to konkurs dla fanów kina – amatorów, profesjonalistów, tych starszych i całkiem młodych, każdego kto podejmie wyzwanie i w 60 sekund przedstawi swoją wizję wybranego filmu. Konkurs pozwala na zaprezentowanie nowego, świeżego spojrzenia na największe hity lub klasyki kinowe. - Najtrudniejsze w zadaniu jest znalezienie pomysłu, konceptu, który w tak krótkim czasie pozwoli powiedzieć „dużo”, a zarazem odnosi się do oryginału, interpretując go lub komentując – komentują Dorota Kędzierzawska i Artur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła.
Jury w składzie: Roman Gutek, założyciel Stowarzyszenia Nowe Horyzonty – organizatora Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty oraz American Film Festival, Dorota Kędzierzawska i Arthur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła oraz Dominik Sobolewski, Maciek Stasierski i Tomasz Samołyk z filmowego bloga „Are You Watching Closely”, debatowało nad wyborem najlepszego remake’u. Zwycięzcami pierwszej polskiej edycji konkursu „Done In 60 Seconds” zostali Marcin Zalewski, Piotr Olejniczak oraz Cameron Eves. Ich wersja "Paranormal Activity" będzie reprezentować Polskę na finałowej gali Jameson Empire Awards, która odbędzie w marcu w Londynie. O wygranej zdecydował sposób ujęć, gra światłem oraz dynamiczny montaż, idealnie komponujący się z muzyką.
Link do filmu znajduje się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=RdpQ9uNjOR8
"Wyróżnienie - "Grankenstein", screen z ekranu
Jury trudno było jednomyślnie wybrać zwycięzcę. Remake filmu "Frankenstein" w wersji Pawła Macieja Grada przykuł uwagę kreatywnym, nowoczesnym i innowacyjnym podejściem do tej klasycznej pozycji światowej kinematografii. Były to główne przesłanki, które zdecydowały o wyróżnieniu tej produkcji. - Kwestie techniczne to rzecz wtórna, która ustępuje miejsca pomysłowi i twórczej brawurze – komentuje Dominik Sobolewski z "Are You Watching Closely".
Link do filmu znajduje się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=7W7wKsTaC14
Sponsorem konkursu jest irlandzka whiskey Jameson. Marka od lat związana jest z kinem, wspiera młodych reżyserów, operatorów czy scenarzystów, stwarzając im możliwość zaistnienia przed dużą publicznością. „Done in 60 Seconds” to tylko jeden z projektów filmowych, w które zaangażowany jest Jameson. „First Shot”, który odbędzie się już niebawem, skierowany jest do scenarzystów, a zwycięskie propozycje wyprodukowane są z zaangażowaniem takich gwiazd jak Kevin Spacey, Adrien Brody czy Uma Thurman – komentuje Anna Flanagan, ambasador marki Jameson w Polsce. Finaliści wszystkich krajowych konkursów w marcu 2015 roku wezmą udział w gali finałowej, podczas której zostanie wybrany zwycięzca tegorocznej edycji. Patronat nad pierwszą polską edycją konkursu objęła Warszawska Szkoła Filmowa.
Jury w składzie: Roman Gutek, założyciel Stowarzyszenia Nowe Horyzonty – organizatora Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty oraz American Film Festival, Dorota Kędzierzawska i Arthur Reinhart, autorzy projektu Polska Światłoczuła oraz Dominik Sobolewski, Maciek Stasierski i Tomasz Samołyk z filmowego bloga „Are You Watching Closely”, debatowało nad wyborem najlepszego remake’u. Zwycięzcami pierwszej polskiej edycji konkursu „Done In 60 Seconds” zostali Marcin Zalewski, Piotr Olejniczak oraz Cameron Eves. Ich wersja "Paranormal Activity" będzie reprezentować Polskę na finałowej gali Jameson Empire Awards, która odbędzie w marcu w Londynie. O wygranej zdecydował sposób ujęć, gra światłem oraz dynamiczny montaż, idealnie komponujący się z muzyką.
Link do filmu znajduje się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=RdpQ9uNjOR8
"Wyróżnienie - "Grankenstein", screen z ekranu
Jury trudno było jednomyślnie wybrać zwycięzcę. Remake filmu "Frankenstein" w wersji Pawła Macieja Grada przykuł uwagę kreatywnym, nowoczesnym i innowacyjnym podejściem do tej klasycznej pozycji światowej kinematografii. Były to główne przesłanki, które zdecydowały o wyróżnieniu tej produkcji. - Kwestie techniczne to rzecz wtórna, która ustępuje miejsca pomysłowi i twórczej brawurze – komentuje Dominik Sobolewski z "Are You Watching Closely".
Link do filmu znajduje się tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=7W7wKsTaC14
Sponsorem konkursu jest irlandzka whiskey Jameson. Marka od lat związana jest z kinem, wspiera młodych reżyserów, operatorów czy scenarzystów, stwarzając im możliwość zaistnienia przed dużą publicznością. „Done in 60 Seconds” to tylko jeden z projektów filmowych, w które zaangażowany jest Jameson. „First Shot”, który odbędzie się już niebawem, skierowany jest do scenarzystów, a zwycięskie propozycje wyprodukowane są z zaangażowaniem takich gwiazd jak Kevin Spacey, Adrien Brody czy Uma Thurman – komentuje Anna Flanagan, ambasador marki Jameson w Polsce. Finaliści wszystkich krajowych konkursów w marcu 2015 roku wezmą udział w gali finałowej, podczas której zostanie wybrany zwycięzca tegorocznej edycji. Patronat nad pierwszą polską edycją konkursu objęła Warszawska Szkoła Filmowa.
WRÓB
MSL Group
Ostatnia aktualizacja: 1.03.2015
fot. screen z ekranu
Ojciec i syn, czyli dwa filmy Łozińskich w NINATECE
Leszek Olbiński, specjalność – efekty specjalne
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024