PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU

Zdaniem krytyka filmowego Tomasza Raczka werdykt amerykańskiej Akademii Filmowej, dotyczący najlepszego filmu nieanglojęzycznego, nie jest przegraną Agnieszki Holland.

- Irańskie "Rozstanie" w reżyserii Asghara Farhadiego to film wybitny i nie jest wstydem z nim przegrać . Agnieszka Holland także otwarcie o tym mówiła. Oczywiście, gdyby Oscara otrzymał film "W ciemności", to byłby to rodzaj szczęśliwego trafu dla nas  - stwierdził Raczek.  - "Rozstanie"  zebrało już tyle nagród i zostało docenione chyba przez wszystkie gremia oceniające, że nie ma wątpliwości, że jest to film wybitny, jest to arcydzieło filmowe. Konkurencja była wyjątkowo trudna i werdykt nie może być w żadnym wypadku potraktowany, jako przegrana Agnieszki Holland. 

  "Rozstanie",  fot. Gutek Film

- Myślę, że ta oscarowa noc była udana. To było pogodzenie tradycji z nowoczesnością. Mieliśmy powrót do najlepszego prowadzącego Billy'ego Crystala, nagrodzeni zostali twórcy, którzy reprezentują mistrzostwo w różnych dyscyplinach związanych z produkcją filmu. Udało się także odwrócić uwagę od faktu, że w 2011 roku nie powstał na świecie żaden wielki tytuł, który zmieniałby historię kina. Wygrali wszyscy, na których stawiali obserwatorzy. Także podejrzewałem, że "Artysta" okaże się najlepszy. Meryl Streep zasłużenie otrzymała Oscara za najlepszą rolę w "Żelaznej Damie". - komentował krytyk filmowy.

- Także Jean Dujardin zasłużył na Oscara. Wydaje mi się, że miał nieco trudniejsze zadanie niż George Clooney, ponieważ musiał zagrać rolę, w której stosował umiejętności warsztatowe od dawna nieużywane przez aktorów. Musiał odtworzyć starą technologię gry aktorskiej. W jego sukcesie jest wiele talentu, pracy i zapału. To jest oczywiście jednorazowa rzecz. Nie da się powtórzyć takiej roli.

Tomasz Raczek stwierdził jednak, iż stratą jest fakt, że podczas oscarowej uroczystości nie wzięto pod uwagę filmu "Wstyd" Steve'a McQueena, który uważa  za film najciekawszy, jeśli idzie o poszukiwanie języka filmowego, prawdziwego obrazu współczesnego człowieka w kinie.  - Mam świadomość, że Akademia przeoczyła nie tylko ten jeden film w tym roku - mówił krytyk filmowy  - Natomiast spośród nominowanych wybrała trafnie te, które otrzymały Oscara.


AG
PAP
Ostatnia aktualizacja:  27.02.2012
Zobacz również
Oscary 2012 - podsumowanie (zdjęcia!)
Oscary 2012! Oto nagrodzeni
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll