PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
Podczas 43. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji zaprezentowało projekty polskich pełnometrażowych filmów animowanych, będących aktualnie na etapie rozwoju oraz produkcji.
Prezentacja odbyła się pod hasłem „Co słychać w polskiej animacji”. O dziesięciu projektach polskich pełnometrażowych filmów animowanych opowiadali Zofia Horszczaruk i Robert Jaszczurowski ze Stowarzyszenia Producentów Polskiej Animacji. Polska animacja z roku na rok ma się coraz lepiej. Twórcy rodzimych filmów animowanych coraz częściej zapraszani są ze swoimi projektami na prestiżowe festiwale oraz przeglądy. Polska animacja stała się funkcjonującą na rynku międzynarodowym marką, która stale się rozwija i szuka nowych kierunków.

„Omul na granicy światów”, fot. Animoon.

Projekty polskich pełnometrażowych filmów animowanych:

„Koziołek Matołek na tropie przygód”
Koziołek Matołek - bogaty, ale równocześnie zgorzkniały i sfrustrowany bohater popularnych komiksów. Od lat obsesyjnie próbuje zbudować wehikuł czasu i zmienić własną przeszłość. W 90. urodziny udaje mu się otworzyć tunel czasoprzestrzenny. Przenosi się w przeszłość, do dnia w którym wyruszył z rodzinnego miasta i zaczęły się jego niefortunne przygody.
Producentami filmu są Grzegorz Wacławek i Piotr Szczepanowicz z Animoon. Za reżyserię odpowiada Michał Poniedzielski, a scenariusz napisał Bartosz Wierzbięta. Ten pełnometrażowy film animowany o „Koziołku Matołku” ma być realizowany w 3D i trwać 80 minut. Budżet filmu wynosi 3 782 550 euro.

„Ro”
„Ro” to kolejny pełnometrażowy film animowany 3D (też 80 minut) ze studia Animoon. Producentem filmu jest Grzegorz Wacławek. Reżyseruje Magda Osińska, która odpowiada za również za scenariusz wraz Bartoszem Wierzbiętą. Budżet filmu opiewa na 3 072 868 euro. Planowana data premiery to I kwartał 2022 roku. Dystrybutorem filmu ma być Dystrybucja Mówi Serwis.
Młody flaming Ro, opuszcza rodzinne gniazdo i rusza w podróż do miasta, gdzie odkrywa muzykę oraz prawdziwą przyjaźń, dzięki której udaje mu się odbudować zerwaną więź między flamingami a ludźmi. „Ro” jest wzruszającą i dynamiczną opowieścią o niezwykłej przyjaźni.

„Omul na granicy światów”
10-letni Omul mieszka z rodziną i psem na wyspie Archipelagu Ognia. Kiedy pewnego dnia spędza czas z przyjaciółmi - Kimi i Dito - na wybrzeżu, nad wyspę nadciąga fala tsunami, porywając dzieci. Omul postanawia odnaleźć tajemniczą postać, którą widział tuż po uderzeniu tsunami, by ratować przyjaciół. To opowieść o dorastaniu, odpowiedzialności i wielkiej odwadze.
Kolejna pełnometrażowa produkcja 3D (też 80 minut) ze studia Animoon. Za produkcję, scenariusz i reżyserię odpowiada Grzegorz Wacławek. Budżet filmu wynosi 1, 395 mln euro.

„Fuks i Księga Pustyni”, fot. Animoon.

„Fuks i Księga Pustyni”
Fuks, mały lisek pustynny podchodzi do egzaminu z wiedzy zawartej w wielkiej Księdze Pustyni. Gdy dzięki swojej babci odkrywa, że treść księgi została sfałszowana - wraz z nią wyrusza w niebezpieczną podróż, by zdemaskować spisek, który od lat rządzi życiem pustynnych zwierząt. Film jest barwną opowieścią o więzi międzypokoleniowej i trudnej sztuce słuchania innych.
Pełnometrażowa animacja 3D ze studia Animoon (80 minut) z budżetem opiewającym na 3,3 mln euro. Za produkcję i reżyserię odpowiada Grzegorz Wacławek. Scenariusz napisała Kinga Krzemińska.

„Powrót Strażnika Legend”
Premiera gry komputerowej wywołuje zbiorową hipnozę. Ludzie przestają reagować na otoczenie zaaferowani grą. 7-letni Gucio również utknął w grze opanowany mocą Hipnotyzera. Jego 11-letnia siostra Malwina, chcąc ratować brata, wchodzi do gry i razem z Pluszowym Misiem oraz Legendarnymi Stworami uwalniają spod wpływu Hipnotyzera Krainę Legend (świat gry), Gucia, oraz ludzi w świecie rzeczywistym.
Pełnometrażowa produkcja Badi Badi (105 minut), której premiera jest planowana na zimę 2021 roku. Za scenariusz odpowiada Bartosz Wierzbięta i Rafał Skarżycki, a reżyserię - Tomasz Niedźwiedź i Waldek Mordarski. Budżet filmy wynosi 6,5 mln zł.

„Ryjówka przeznaczenia”
Pełnometrażowa (75 minut), animowana opowieść o wielkich przygodach najmniejszych ssaków Europy - ryjówek, rzęsorków i zębiełków. Utrzymana w klimatach komediowego fantasy historia koncentruje się wokół postaci legendarnej ryjówki przeznaczenia.
Za produkcję odpowiada Ewelina Gordziejuk z EGoFILM, a koprodukcję - Łukasz Hendzel z Paris+ Hendzel Co. Scenariusz napisali Maciej Kur oraz Tomasz Samojlik, autor pierwowzoru komiksowego. Reżyserem filmu jest Marcin Wasilewski. Planowany budżet produkcji filmu to 10 mln zł. Film powinien pojawić się na ekranach kin w 2021 roku.

„Ryjówka przeznaczenia”, fot. EGoFILM.

„Zielony Wędrowiec”
Pełna fantazji i ciepłego humoru bajka o wędrówce zielonego Stworka przez świat kolorów. Opowieść o tolerancji i wielkiej przyjaźni tych, którzy umieją się od siebie pięknie różnić nie tylko kolorami.
To kolejna współpraca Paris+ Hendzel Co. (tym razem produkcja, za którą odpowiada Łukasz Hendzel) i EGoFILM (koprodukcja - Ewelina Gordziejuk). Scenariusz napisała Liliana Bardijewska na podstawie książki swojego autorstwa pod tym samym tytułem. Reżyseruje Jarosław Kilian i Tomasz Ducki. Planowany budżet tej pełnometrażowej (75 minut) produkcji to 9 mln zł. Obraz powinien trafić do kin w 2022 roku.

„Diplodok/Podróż smokiem Diplodokiem”
Mały dinozaur Diplodok traci rodziców w tajemniczych okolicznościach i odkrywa, że jest postacią z komiksu. Aby uratować rodzinę musi uwierzyć w to, że potrafi samodzielnie wpływać na własny los. „Diplodok” to pełnometrażowa (75 minut) animowana komedia dla całej rodziny, inspirowana legendarnymi komiksami Tadeusza Baranowskiego. Producentami filmu są Maks Sikora i Anja Šošić z Human Ark. Za scenariusz odpowiadają Wojtek Wawszczyk (również reżyser), Mark Palmer i Rafał Skarżycki. Budżet filmu wynosi 20 mln zł. Planowana data premiery to 2021 rok.

„Zielony Wędrowiec”, fot. EGoFILM.

„Jakob, Mimmi and the talking dogs”
W związku z wyjazdem służbowym taty, Jakub musi spędzić wakacje na przedmieściach Rygi ze swoją kuzynką, Mimi. Dzieci niezbyt się dogadują. Samotny chłopiec odkrywa, że psy z sąsiedztwa potrafią mówić ludzkim głosem, a Mimi działa na rzecz powstrzymania budowy biurowców w jej dzielnicy. Chłopiec jednoczy kuzynkę ze sforą psów, które również chcą pozbyć się dewelopera. Tak rozpoczyna się najbardziej ekscytujące lato w życiu Jakuba.
Animowany film pełnometrażowy (70 minut) ze studiów Atom Art i Letko. Scenariusz napisała Liga Gaisa we współpracy z Lote Eglite. Reżyseruje Edmunds Jansons. Budżet filmu to 1,155 euro. Planowana data premiery to 2019 rok. Dystrybucją w Polsce zajmuje się Stowarzyszenie Nowe Horyzonty. Na rynki międzynarodowe film sprzedaje New Europe Film Sales.

„Zapomniana Książka”
Film porusza tematy związane z samotnością i porzuceniem. Levi to człowiek, który próbuje poradzić sobie ze stratą najbliższych. Na ulicy znajduje starą, zniszczoną książkę, która w miarę rozwoju akcji ujawnia swoje magiczne właściwości, dając głównemu bohaterowi możliwość pożegnania się z najbliższymi, a tym samym możliwość domknięcia pewnego rozdziału w życiu.
Pełnometrażowa animacja (80 minut), produkowana przez Likaon, Maur Film, Artichoke i ZVVIKS. Autorami scenariusza są Agata Gorządek i Arnost Goldflam. Za reżyserię odpowiadają Agata Gorządek, David Súkup, Ivana Laučíková i Leon Vidmar. Budżet filmu to 1,5 mln euro. Planowana data premiery to 2021 rok.

„Basia i wakacje pod psem”
To pełnometrażowa animacja z bohaterką znaną z serialu. Producentem filmu jest Robert Jaszczurowski z Grupy Smacznego, reżyseruje Marcin Wasilewski, scenariusz napisał Szymon Jachimek. Data premiery jest planowana na 2020 rok. Budżet filmu opiewa na 1,2 mln euro.

"Squeek: Myszy strajkują”
Squeek to podziemny świat, równoległy do tego ludzkiego, a zamieszkały przez myszy. Niestety nie wszystko działa tam jak należy. Na początku historii jest to totalitarna dystopia, w której rządzi despota o imieniu Juliusz Rexus. Podczas gdy większość populacji w Squeek ze spokojem i uległością akceptuje trudną sytuację, w której żyją, 12-letnia Maya nie pozwoli, żeby taki stan rzeczy się utrzymywał. Gdy jej przyjaciel Alek zostaje wygnany do niebezpiecznego miejsca zwanego Pozasferą, Maya odkrywa sekret Juliusza. Dowiaduje się, w jaki sposób tyran kontroluje mysią populację. Opowieść o walce o solidarność, wolność… i ser!
Pełnometrażowa animacja (80 min.) Grupy Smacznego (prod. Robert Jaszczurowski), której data premiery planowana jest na 2021 rok. Reżyseruje Łukasz Kacprowicz, a scenariusz napisali Fabrice Ziolkowski i Kas Zawadowicz, na podstawie pomysłu Małgorzaty Stankiewicz i Krzysztofa Różańskiego.

„Niepodległa/Polish Icons”
Realizowany przez Grupę Smacznego, Likaon i EGoFILM we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza projekt krótkich animacji, które w formie rozrywkowej przedstawiają kilka ważnych postaci związanych z odzyskaniem przez Polskę niepodległości. Twórcy skupiają się nie na politykach, tylko m.in. artystach czy naukowcach (Witkacy, Lwowska Szkoła Matematyczna). Seria będzie liczyła pięć odcinków.

Albert Kiciński
Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji
Ostatnia aktualizacja:  8.10.2018
Zobacz również
fot. Likaon
Zrób teledysk dla Tymona Tymańskiego & MU i wygraj udział w Plenerach
Lekcja w kinie, czyli jak zachęcić uczniów do edukacji medialnej
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2022
Scroll