HIGH LIFE jest koprodukcją Francji (Alcatraz Films, zdobywcy Złotej Palmy za film Życie Adele w reżyserii Abdellatifa Kechiche), Niemiec (Pandora Film, m. in. Tylko kochankowie przeżyją Jima Jarmusha), Wielkiej Brytanii (Apocalypse Films, m. in. Miss Julie Liv Ullmann) i Polski (Madants m. in. W Cieniu Drzewa Haffsteina Sigurdssona, który premierę miał we wrześniu na festiwalu filmowym w Wenecji). Głównym inwestorem filmu jest Andrew Lauren Productions z Nowego Yorku. Projekt otrzymał również dotację z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Polska część zdjęć realizowana była w okolicach Białegostoku z udziałem polskiego operatora Tomasza Naumiuka (Amok) i scenografa Meli Melak (Planeta Singli). Za charakteryzację podczas całości zdjęć odpowiadał Marcin Rodak (True Crimes). Ze strony Madants film koprodukowany jest przez Klaudię Śmieja i Beatę Rzeźniczek. W projekt od początku zaangażowana była także Polska Komisja Filmowa.
"Film opowiada o załodze, której członkowie
są więźniami i dostają szansę wzięcia udziału w podróży w przestrzeń kosmiczną
wiedząc, iż nigdy z niej nie wrócą.
Decydują się na nią, ponieważ ich zdaniem wyprawa ta jest lepsza niż
powolna śmierć w więzieniu. Spotykamy
ich w momencie, gdy mają już za sobą pięć lat spędzonych w podróży i wiedzą, że
wyprawa ta jest rodzajem alternatywnego więzienia - to inny rodzaj samotności. W miarę trwania podróży ojciec wraz z córką
(Pattinson) stają się co raz bardziej osamotnieni. W swoich
filmach na różne sposoby wracam do tego tematu tak samo jak i do kwestii więzi
z domem. Czym jest dom? Bohaterowie High Life opuszczają Ziemię
zdając sobie sprawę z tego, że nigdy już nie będą mogli wrócić do domu..." - mówi reżyserka filmu.