PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Spółki medialne podały wyniki za czwarty kwartał 2014 roku lub za cały zeszły rok. Podajemy zestawienie wyników, opublikowanych w kwartalnych raportach.
Jeśli chodzi o Agorę, sytuacja jest dość podobna jak rok temu – przychody wzrastają, ale straty się utrzymują. To co przykuwa naszą uwagę, to zmienna w strukturze przychodów – okazuje się, że dla spółki inwestycja w rynek kinowy była dobrym ruchem. W czwartym kwartale 2014 roku Grupa Agora miała 334 mln zł przychodów, a jej zysk netto wyniósł 9,7 mln zł. Natomiast w całym 2014 roku przychody spółki sięgnęły kwoty 1,102 mld zł, ale miała ona stratę netto wynoszącą 11 mln zł.

Przychody segmentu filmowego i książkowego wzrosły o 29,8 proc. do 100,2 mln zł. Jest to efektem przede wszystkim działalności filmowej, która przyniosła 13,7 mln zł oraz wzrostem przychodów ze sprzedaży biletów do kin o 19,4 proc. do kwoty 46,7 mln zł – co oczywiście spowodowane jest wysoką frekwencją w kinach. Warto wspomnieć, że jednocześnie o 17,6 proc. wzrosły przychody ze sprzedaży barowej w wysokości 15,4 mln zł. Spółka zanotowała wyższe przychody ze sprzedaży reklam w kinach - 9 mln zł.- W czwartym kwartale 2014 roku istotny wpływ zarówno na poziom przychodów, jak i kosztów operacyjnych segmentu miało zaangażowanie Agory w produkcję filmu „Bogowie”. NEXT FILM był dystrybutorem tytułu, który trafił na ekrany polskich kin 10 października 2014 roku. Film był najchętniej oglądanym obrazem w 2014 roku i przyciągnął do polskich kin 2,2 mln widzów  - podaje spółka.

W całym 2014 roku przychody Grupy Agory wyniosły 1,102 mld zł, o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej. EBITDA (zysk przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek, podatków oraz amortyzacji) wyniosła 77,7 mln zł, o 24,9 proc. mniej niż rok wcześniej, a spółką miała stratę netto na poziomie 11 mln zł.


 
TVN szykuje się do sprzedaży. Jak napisał Adam Grzeszak w „Polityce” z 3 marca 2015 roku, zainteresowanie zakupem intratnej telewizji było spore, ale ofertę złożyło tylko trzech poważnych kandydatów: Amerykanie z Time Warner oraz z Discovery Communications i Niemcy z Bauer Media Group. „Mniejszościowy udziałowiec TVN, francuski Canal+ , który w 2011 roku zastrzegł sobie prawo pierwokupu, z niejasnych powodów zrezygnował i swoją część wystawił do wspólnej sprzedaży. Nabywca kupi więc 51 proc. akcji, które zapewnią mu pełną kontrolę i władzę. Negocjacje nie były łatwe, bo sprzedający zażądali wysokiej ceny”, pisze Grzeszak.

Przychody TVN były wyższe o 4,6 proc. w czwartym kwartale, a o 3,6 proc. w całym roku – jak podaje w komunikacie spółka odnotowała, „zgodnie z oczekiwaną stopą wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie – odzwierciedlając najwyższe na rynku wyniki oglądalności oferty programowej TVN w sezonach wiosennym i jesiennym, stały wzrost udziałów kanałów zewnętrznych reprezentowanych przez Premium TV oraz poprawę cen czasu reklamowego w wyniku wdrożenia nowej polityki cenowej, jak również dalszy rozwój oferty nieliniowych treści video”. Zgodnie z przewidywaniami przychody związane z reklamą wzrastają, choć wolniutko – całoroczną dynamika poprawiła się do 5,1 proc. Łączne skonsolidowane przychody na przestrzeni roku wyniosły 1 594 miliony zł, rosnąc rok do roku o 3, 6 proc., podczas gdy przychody związane z reklamą w całym roku 2014 były wyższe o 5,1 proc. Dynamika ta była w pełni zgodna z oczekiwaniami – wynika z raportu
 
Dług netto (pomimo, jak zaznacza spółka, słabszego kursu wymiany EUR/PLN) zmniejszył się rok do roku o 100 milionów zł do 2,1 miliarda zł na dzień 31 grudnia.




  Po raz kolejny Polsat publikuje informacje o dobrych wynikach,  a należy przypomnieć,że mówimy o wynikach zarówno z ryku telewizyjnego, jak i z przejętej przez prezesa Solorza-Żaka firmy telekomunikacyjnej Polkomtel. Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat w roku 2014 zanotowała przychody, które przekroczyły 9,7 mld zł, a wynik EBITDA osiągnął niemal 3,8 mld zł. „Grupa w dalszym ciągu odnotowywała bardzo szybki wzrost liczby świadczonych usług mobilnego dostępu do Internetu oraz organiczny wzrost liczby usług płatnej TV, podczas gdy segment telefonii komórkowej wyraźnie się ustabilizował” - pisze w komunikacie spółka. - – W 2014 roku konsekwentnie realizowaliśmy strategię, co potwierdzają uzyskane wyniki operacyjne i finansowe. Nie byłoby to możliwe bez udanej integracji operacyjnej spółek Cyfrowy Polsat i Polkomtel -  mówi Tomasz Gillner-Gorywoda, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Dyrektor Generalny, Polkomtel Sp. z o.o. Jak czytamy w komunikacie, Grupa Cyfrowy Polsat utrzymała pozycję „nr 1 na rynku płatnej telewizji, z udziałem szacowanym na 32 proc.”.

Jak zwykle interesująco przedstawia się  sytuacja w działającej od kilku lat na giełdzie spółce Multimedia Polska. Przychody Multimediów ze sprzedaży w 2014 roku wyniosły 705,8 mln zł, o 0,9 proc. więcej niż w 2013 roku. - "Rosnące przychody to głównie efekt wzrostu przychodów w segmencie szerokopasmowego dostępu do internetu. Negatywny wpływ na dynamikę przychodów miał spadek w segmencie telefonii. Niewielki wzrost przychodów Multimedia Polska odnotowały w segmencie telewizji" - cytuje komunikat spółki portal Wirtualnemedia.pl.

Natomiast zysk netto spółki wyniósł w  2014 roku 51,3 mln zł, co oznacza spadek o 27,5 proc. - „Istotny wpływ na wynik netto osiągnięty w 2014 roku miała restrukturyzacja organizacyjna Grupy. W warunkach porównywalnych zysk netto wzrósłby o ok. 10 proc.” - czytamy w Wirtualnych Mediach.



Bardzo dobry wynik zanotowała ATM Grupa. Ponad 153 mln zł wyniosły skonsolidowane przychody ze sprzedaży ogółem po czterech kwartałach 2014 roku. W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, stanowi to wzrost aż o 26, 2 proc. tj. o blisko 32 mln zł. Jest to również największa wartość przychodów jaką wykazała Grupa kapitałowa ATM w swojej historii. Grupa Kapitałowa ATM odnotowała znaczące zwiększenie zysków oraz marż na każdym z poziomów działalności. Zysk netto wyniósł blisko 18 mln zł, co oznacza prawie trzykrotny wzrost w stosunku do czterech kwartałów ubiegłego roku.

Grupa ATM prowadzi działalność w czterech segmentach operacyjnych - produkcja telewizyjna i filmowa, zarządzanie aktywami trwałymi, nadawanie oraz działalność pozostała. W każdym z nich zanotowano zwiększenie przychodów w stosunku do poprzedniego roku. Produkcja telewizyjna to główny obszar działalności. W ubiegłym roku zostało wyemitowanych przez polskie stacje dwanaście seriali Grupy ATM. Dało to ponad 252 tysiące godzin produkcji premierowych oraz 11,7 tys. powtórek. W 2014 roku spółki Grupy ATM rozpoczęły produkcję nowych seriali dla wiodących stacji - serial obyczajowy „Powiedz tak” dla Telewizji POLSAT, serial kryminalny „Prokurator” dla TVP2 oraz „Strażacy” dla TVP1.



Anna Wróblewska
Wirtualnemedia.pl, rp.pl, Agora SA, TVN, ATM Grupa
Ostatnia aktualizacja:  9.03.2015
Zobacz również
fot. SFP
Matka Boża Kodeńska w kadrze
Jerzy Gruza – urodzinowy tort
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll