Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Młodzi ludzie wieku 18-24 lata uczestniczą w niemal co trzecim wypadku drogowym ze skutkiem śmiertelnym, spowodowanym błędami kierującego. Dwa polskie kina Cinema Park rozpoczęły realizację programu Cinema Drive, który ma przygotować przyszłych kierowców do odpowiedzialnego zachowania się na drodze.
Podczas dwugodzinnego seansu uczniowie szkół ponadgimnazjalnych mają zrozumieć i zobaczyć na własne oczy, jakie konsekwencje niosą ze sobą ryzykowne zachowania na drodze. Program Cinema Drive składa się z czterech materiałów audiowizualnych, których bohaterami są młodzi kierowcy. Filmy i słuchowisko mają wciągać widzów w akcję, a jednocześnie zmuszać do refleksji. - Każdy z seansów Cinema Drive porusza zagadnienia takie, jak rozproszenie uwagi kierowcy podczas jazdy, prowadzenie pod wpływem alkoholu, nadmierna prędkość czy wpływ otoczenia rówieśników. Bohaterami poszczególnych odcinków są młodzi ludzie – rówieśnicy widzów, z którymi mogą się oni identyfikować. Cinema Drive kończy test, w którym widzowie odpowiadają na szereg pytań związanych z bezpiecznym prowadzeniem pojazdu, utrwalając zdobyte wiadomości – tłumaczy koncepcję programu Aleksandra Korolczuk reprezentująca Cinema City.
Sekwencja „Nieodebrana wiadomość” nawiązuje scenariuszem do stylistyki seriali kryminalnych i poświęcona jest zagrożeniom związanym z rozmową przez telefon w czasie jazdy. „Gorzki smak alkoholu” to, cytując komunikat prasowy, „ciekawy teenage movie” - dzięki wykorzystaniu technologii 3D w realistyczny sposób pokazuje dramatyczne konsekwencje nieodpowiedzialnej jazdy na podwójnym gazie. Katalog materiałów edukacyjnych uzupełnia słuchowisko z dźwiękiem przestrzennym oraz wideo-poradnik zrealizowany na podobieństwo amerykańskich programów popularno-naukowych. - Program Cinema Drive jest wdrożony na sześciu rynkach, w Australii, Izraelu, Meksyku, Polsce, USA i w Wielkiej Brytanii – mówi Aleksandra Korolczuk - Cinema Drive miał swoją oficjalną premierę w kwietniu. We wrześniu ruszą regularne pokazy dla szkół ponadgimnazjalnych.
W Polsce jest pokazywany w kompleksach Cinema Park w Krakowie (Cinema City Bonarka) i Warszawie (Cinema City Bemowo). Partnerami merytorycznymi akcji są: Policja, Instytut Transportu Samochodowego, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Z Cinema Drive współpracuje również psycholog transportu.
Cinema Park zajmuje się produkcją i dystrybucją multisensorycznych programów edukacyjnych, które w sposób bezpośredni nawiązują do podstawy programowej poszczególnych szczebli edukacji. W dotychczasowej ofercie znalazły się między innymi programy: „Królestwo zwierząt”, „Podróże kosmiczne”, „Cztery żywioły”, „Wszystko o człowieku”, „Niezwykły świat techniki” oraz „Na ścieżkach wiary”. „W ostatnich latach szczególny nacisk kładziemy jednak na produkcję programów, które dotykają problemów istotnych ze społecznego punktu widzenia, a mianowicie: ochrona środowiska, alkohol i nadużywanie substancji psychoaktywnych przez młodzież, przemoc oraz formy zastraszania występujące na co dzień w szkołach, bezpieczeństwo na drodze” - czytamy w komunikacie prasowym.
Sekwencja „Nieodebrana wiadomość” nawiązuje scenariuszem do stylistyki seriali kryminalnych i poświęcona jest zagrożeniom związanym z rozmową przez telefon w czasie jazdy. „Gorzki smak alkoholu” to, cytując komunikat prasowy, „ciekawy teenage movie” - dzięki wykorzystaniu technologii 3D w realistyczny sposób pokazuje dramatyczne konsekwencje nieodpowiedzialnej jazdy na podwójnym gazie. Katalog materiałów edukacyjnych uzupełnia słuchowisko z dźwiękiem przestrzennym oraz wideo-poradnik zrealizowany na podobieństwo amerykańskich programów popularno-naukowych. - Program Cinema Drive jest wdrożony na sześciu rynkach, w Australii, Izraelu, Meksyku, Polsce, USA i w Wielkiej Brytanii – mówi Aleksandra Korolczuk - Cinema Drive miał swoją oficjalną premierę w kwietniu. We wrześniu ruszą regularne pokazy dla szkół ponadgimnazjalnych.
W Polsce jest pokazywany w kompleksach Cinema Park w Krakowie (Cinema City Bonarka) i Warszawie (Cinema City Bemowo). Partnerami merytorycznymi akcji są: Policja, Instytut Transportu Samochodowego, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego. Z Cinema Drive współpracuje również psycholog transportu.
Cinema Park zajmuje się produkcją i dystrybucją multisensorycznych programów edukacyjnych, które w sposób bezpośredni nawiązują do podstawy programowej poszczególnych szczebli edukacji. W dotychczasowej ofercie znalazły się między innymi programy: „Królestwo zwierząt”, „Podróże kosmiczne”, „Cztery żywioły”, „Wszystko o człowieku”, „Niezwykły świat techniki” oraz „Na ścieżkach wiary”. „W ostatnich latach szczególny nacisk kładziemy jednak na produkcję programów, które dotykają problemów istotnych ze społecznego punktu widzenia, a mianowicie: ochrona środowiska, alkohol i nadużywanie substancji psychoaktywnych przez młodzież, przemoc oraz formy zastraszania występujące na co dzień w szkołach, bezpieczeństwo na drodze” - czytamy w komunikacie prasowym.
Anna Wróblewska
Cinema City
Ostatnia aktualizacja: 11.05.2014
fot. Kuba Kiljan / Kuźnia zdjęć
Wakacje z Małym Kinematografem
Off Plus Camera - oto laureaci
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024