Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Portal Wirtualnemedia.pl opublikował przewidywania branży kinowej na 2023 rok. Jak z niego wynika, kiniarze i reklamodawcy patrzą w miarę optymistycznie w przyszłość, stawiają na filmy amerykańskie ale i na polskie.
- Z całą pewnością możemy powiedzieć, że wyniki filmów hollywoodzkich nie odbiegają obecnie od tych, które produkcje te notowały w latach przed pandemią. Mniejsza jest jednak liczba wprowadzanych do kin tytułów – w 2019 r. było ich 90, a w 2022 r. Jesteśmy jednak dobrej myśli, bo Hollywood systematycznie nadrabia tzw. pandemiczną dziurę – prognozuje prezes Heliosa Tomasz Jagiełlo. Eksperci zwracają uwagę, że największą frekwencję w kinach zapewniają wielkie widowiska, które ze względu na swój rozmach tracą w odbiorze oglądane na małym ekranie. Pod tym względem rok 2023 zapowiada się dobrze. '
„Avatar. Istota wody” zapewni branży kinowej dobry początek w 2023 roku. - Wśród blockbusterów sporej frekwencji spodziewamy się na filmach „Babilon" (styczeń), „Magic Mike: Ostatni taniec", „Ant-Man i Osa: Kwantomania" (luty), w marcu wchodzą „Creed III", „Shazam! Gniew bogów", następnie „Spider-man: Poprzez Multiwersum", „Strażnicy Galaktyki vol. 3", „John Wick 4", „Transformers: Przebudzenie Bestii", „Indiana Jones i tarcza przeznaczenia". Te superprodukcje cieszyć się będą z pewnością sporym zainteresowanie w kinach – mówi Katarzyna Opertowska, dyrektorka marketingu i PR w Cinema City Poland.
fot. Kuba Kiljan / SFP
- Z polskich produkcji, które będą miały premierę w pierwszej połowie 2023 r, największy potencjał mają w naszej ocenie: „Zadra" - film przedstawiający świat polskiego rapu, tym razem z kobiecej perspektywy, film w gangsterskim klimacie „Król Dopalaczy”, romanse „Heaven in Hell” i „Pokolenie Ikea”, thrillery na podstawie popularnych powieści: „Wyrwa” i „Ukryta sieć” oraz komedie: „Na Twoim miejscu”, „Niebezpieczni dżentelmeni”, „Ślub doskonały”, „Masz Ci los!” oraz „Fuks 2”, czyli kontynuacja hitu z lat 90. – uważa Tomasz Jagiełło.
Poza hollywoodzkimi blockbusterami, filmami o superbohaterach i naszymi rodzimymi produkcjami nie można pominąć filmów familijnych, które mają tradycyjnie świetne wyniki. Eksperci zwracają także na zwiększanie się dochodów z reklam wyświetlanych w kinach.
Zapraszamy do przeczytania artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ilu-widzow-w-polskich-kinach-w-tym-roku-jakie-hity-hollywood-nadrabia-pandemiczna-dziure
Poza hollywoodzkimi blockbusterami, filmami o superbohaterach i naszymi rodzimymi produkcjami nie można pominąć filmów familijnych, które mają tradycyjnie świetne wyniki. Eksperci zwracają także na zwiększanie się dochodów z reklam wyświetlanych w kinach.
Zapraszamy do przeczytania artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ilu-widzow-w-polskich-kinach-w-tym-roku-jakie-hity-hollywood-nadrabia-pandemiczna-dziure
WRÓB
Wirtualnemedia.pl
Ostatnia aktualizacja: 4.01.2023
Kreatywna Europa: spotkania informacyjne
Jerzy Domaradzki: Warszawa–Sydney, tam i z powrotem
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024