Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
"Krzyk", fot. Fototeka Filmoteki Narodowej
DIALOG Z FILMU
Stary: Trzeba nauczyć się dobrego wychowania. Chyba że masz zamiar wrócić tam, skąd przyszłaś.
Marianna: A co to pana obchodzi, skąd przyszłam?
Stary: A kiedy wyszłaś?
Marianna: Miesiąc temu.
Stary: A widzisz: nie pomyliłem się jednak. Ha! Złodziejka, ha, ha, ha, złodziejka!
Przełożona: Czułam, że z tobą będą kłopoty.
Marianna: Siostro, ja mogę robić wszystko, ja roboty się nie boję. Proszę bardzo: sprzątać, zmywać kible. Ale ja tam więcej nie pójdę.
JANUSZ GAZDA, POCHWAŁA "KRZYKU", "TYGODNIK KULTURALNY", 1984, NR 3
"Krzyk" reprezentuje ten rodzaj rozumowania reżyserskiego i biegłości, które na naszym gruncie są trudno osiągalne. (...) W "Krzyku" ciągle stykamy się z jakąś tajemnicą, niedopowiedzeniem (...), jesteśmy utrzymywani w napięciu, w oczekiwaniu, a wyjaśnienie przychodzi dopiero na końcu filmu. Dorota Stalińska, odtwórczyni głównej roli, interesuje nas przez swoją inność, niezwykłość. (...) Być może mamy tu do czynienia ze świadomą próbą nadania rangi profesjonalnej kinu popularnemu.
Stary: Trzeba nauczyć się dobrego wychowania. Chyba że masz zamiar wrócić tam, skąd przyszłaś.
Marianna: A co to pana obchodzi, skąd przyszłam?
Stary: A kiedy wyszłaś?
Marianna: Miesiąc temu.
Stary: A widzisz: nie pomyliłem się jednak. Ha! Złodziejka, ha, ha, ha, złodziejka!
Przełożona: Czułam, że z tobą będą kłopoty.
Marianna: Siostro, ja mogę robić wszystko, ja roboty się nie boję. Proszę bardzo: sprzątać, zmywać kible. Ale ja tam więcej nie pójdę.
JANUSZ GAZDA, POCHWAŁA "KRZYKU", "TYGODNIK KULTURALNY", 1984, NR 3
"Krzyk" reprezentuje ten rodzaj rozumowania reżyserskiego i biegłości, które na naszym gruncie są trudno osiągalne. (...) W "Krzyku" ciągle stykamy się z jakąś tajemnicą, niedopowiedzeniem (...), jesteśmy utrzymywani w napięciu, w oczekiwaniu, a wyjaśnienie przychodzi dopiero na końcu filmu. Dorota Stalińska, odtwórczyni głównej roli, interesuje nas przez swoją inność, niezwykłość. (...) Być może mamy tu do czynienia ze świadomą próbą nadania rangi profesjonalnej kinu popularnemu.
MF
100latpolskiegofilmu.pl
Ostatnia aktualizacja: 23.05.2012
100 lat polskiego filmu. Krzyż Walecznych
100 lat polskiego filmu. Krótki film o zabijaniu
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024