Witold Giersz związał się z kinematografią w 1950 roku. Do tej pory zrealizował blisko pół setki filmów, za które otrzymał ponad sto nagród i wyróżnień na najbardziej prestiżowych festiwalach
Uprawiał kino autorskie. Był niezwykle oryginalnym reżyserem, scenarzystą, autorem oprawy plastycznej filmów animowanych. Bardzo szybko wypracował sobie własny charakter filmowego pisma, jego animacje były natychmiast rozpoznawalne.
Kino Jerzego Kuci, jednego z najoryginalniejszych mistrzów światowej animacji, ma w sobie pewną ambiwalencję – jest ascetyczne, a zarazem niezwykle gęste, przepełnione emocjami, ale także intelektualną zadumą, nieraz pełne ekspresji, nieraz zwalniające cz
Plakat – jak mówi Piotr Dumała – powinien zdumiewać. Zasadę tę wyznaje, projektując plakaty do swoich filmów.
Rozmowa z Piotrem Kamlerem, reżyserem filmów animowanych
Niebanalna plastyka, dbałość o kompozycję kadru, perfekcyjna animacja, śmiałe rozwiązania narracyjne, a w warstwie treściowej: szczypta poezji zaprawiona poczuciem humoru – to główne cechy kina Jacka Adamczaka
Z Witoldem Gierszem rozmawia Jerzy Armata.
Wspomnienie Yorama Grossa.
Przed trzydziestu laty był prawdziwą gwiazdą polskiej animacji. Jego dziełem popisowym okazał się dwudziestominutowy film animowany – zatytułowany po prostu… "Film animowany"
R. Czekała powierzał funkcje narracyjne plastyce – niespokojnej, wyrafinowanej, ekspresyjnej, choć niebywale ascetycznej, najczęściej czarno-białej.