Nie zagrał wprawdzie wielu głównych ról, ale znakomicie odnajdywał się na drugim planie: od „Rękopisu znalezionego w Saragossie” Hasa, poprzez „Indeks” Kijowskiego i „Marcowe migdały” Piwowarskiego.
W dniu, kiedy świat polskiej kultury żegna wybitnego reżysera, publikujemy wywiad z Nim, opublikowany w Magazynie Filmowym SFP 4/2008
Choćbym nie wiem jak od tego uciekał, zawsze będę polskim reżyserem
W którą stronę teraz chciałbym pójść? Tylko o ludziach, bez polityki. Ale czy to możliwe?
W kinie od najmłodszych lat pociągało mnie to, że mogłem oglądać rzeczy, których nie dane mi było widzieć w rzeczywistości
Trzeba wejść z kamerą w środek życia, tam, gdzie widzowie stawiają sobie pytania.
Ekranowe emploi obchodzącego dziś 65. urodziny Olgierda Łukaszewicza zdominowali jaśniepanicze, romantyczni młodzieńcy, którzy przeważnie smutno kończą.
„My, jego przyjaciele, zapamiętamy innego Krzyśka, który potrafił śmiać się i rozśmieszać innych”.
Janusz Kidawa (1931-2010) jest synonimem Śląska w polskim kinie, ale filmografia reżysera, który ma na koncie szesnaście filmów fabularnych i kilkadziesiąt dokumentów.
Swoim postępowaniem wnosił chęć obcowania z drugim człowiekiem.