Seriale są najprężniej rozwijającym się sektorem polskiej kinematografii. Angażują te same ekipy realizatorskie, co kino fabularne. Przyciągają liczną widownię, nie tylko krajową. Jak wpływają na branżę? Zastanawiamy się nad tym z ekspertkami: Agnieszką O
Właśnie ukazało się podsumowanie INTERFILMLAB, czyli cyklu szkoleń na temat produkcji, promocji oraz dystrybucji polskiej kinematografii zagranicą. Autorką tej cennej publikacji, będącej poradnikiem dla wchodzących na rynek filmowców, jest dyrektorka prog
Rozmowa z Izabelą Kiszką-Hoflik, agentką sprzedaży i producentką filmową
Głównym tematem tradycyjnego Forum filmu dokumentalnego i animowanego na 61. Krakowskim Festiwalu Filmowym była dystrybucja i promocja filmów w czasach postcovidowych.
Najbardziej doniosłą zmianą, jakiej należy oczekiwać, jest powolna zmiana modelu dystrybucji w kinach, czyli nowy widowing z oknem „premium”.
Publikujemy cykl artykułów z warsztatów INTERFILMLAB 3.0., poświęconych dystrybucji filmowej i odbywających się na WAMA Film Festival w Olsztynie oraz Cinemaforum w Warszawie. Olsztyńska edycja poświęcona była przede wszystkim alternatywnym oraz nowym fo
Na tegorocznym Forum Dokumentu i Animacji na pierwszy plan wybijał się temat dystrybucji polskiego filmu pozafabularnego. Jak dystrybuować dokumenty? Czy świat interesuje się polską animacją?
Forum Dokumentu i Animacji podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego miało w tym roku nową, odświeżoną formułę. Obok Stowarzyszenia Filmowców Polskich, w organizacji wydarzenia wzięły udział najważniejsze branżowe organizacje: Krajowa Izba Producentów Audi
Po raz ostatni wracamy do dyskusji panelowych Off Camera Pro Industry. Jedno z najciekawszych spotkań w ramach Off Camera Pro Industry dotyczyło nowych mediów: streamingu, telewizji internetowej a także polityce programowej Showmaxu.
Doczekaliśmy się przełomowej decyzji w świecie filmu. W Cannes ogłoszono, że w 2018 roku odbędzie się pierwsza edycja międzynarodowego festiwalu seriali. Światowe produkcje telewizyjne staną w konkursowe szranki.