Trwa 3. Edycja INTERFILMLAB – to cykl wykładów i seminariów na temat współczesnego rynku audiowizualnego. Zanim wkrótce INTERFILMLAB pojawi się na warszawskim festiwalu CINEMAFORUM, wracamy do październikowego WAMA Film Festiwal, na którym odbyło się kilk
Fotosy towarzyszą polskiej kinematografii od dawna, niemal od jej zarania, a część profesjonalistów wykonujących zawód fotosisty uczyniła z niego, mimo wszelkich historycznych przeszkód i technologicznych trudności, dziedzinę sztuki.
Podczas 5. WAMA Film Festival publicyści i krytycy filmowi kilkakrotnie rozmawiali o dystrybucji polskich filmów poza krajem produkcji. Spotkania te zorganizowano w ramach projektu "INTERFILMLAB 2.0 - wsparcie potencjału eksportowego polskiej kinema
Producent w Polsce to chłopiec do bicia (czasem dziewczynka i to coraz częściej). Zawsze przeceniany lub niedoceniany. Przeceniany za pieniądze, które zgarnął dla siebie, niedoceniany za wysiłki, które musiał poczynić.
Pierwszy w historii polskiej kinematografii Oscar w kategorii filmu nieanglojęzycznego jest rzecz jasna zasługą twórców, ale warto docenić też niebagatelny wkład tych, którzy potrafili nie tylko tytuł ten wyprodukować, ale odpowiednio się nim później zaop
„Bez promocji dzieje się coś strasznego – nic” – słowa przypisywane P.T. Barnumowi, XIX-wiecznemu amerykańskiemu przedsiębiorcy, mistrzowi reklamy, do serca powinien wziąć sobie każdy producent, reżyser i promotor kultury filmowej.
- Fakt debiutu niewiele znaczy, jeśli chodzi o widza, ważny jest film. Debiut jest startem, który pracuje na kolejne filmy i przyszłe powodzenie reżysera.
Z Christophem Terhechte, dyrektorem sekcji Forum festiwalu Berlinale, rozmawia Anna Serdiukow.
Jest takie powiedzenie: produkować coś bez reklamy, to jak puszczać oko do dziewczyny w ciemnym pokoju. Dotyczy to także filmu i jego dystrybucji. O tym, jak skutecznie promować kino opowiadają fachowcy.
Z Krzysztofem Gieratem, szefem Krakowskiej Fundacji Filmowej, rozmawiamy o filmie dokumentalnym, jego promocji i trudnej dystrybucji.