Ostatni dzień Forum Wokół Kina upłynął pod znakiem warsztatów dotyczących propagowania własnego kina oraz szukania alternatywnych form finansowania własnych projektów.
Ten niezwykle ważny temat przybliża w najnowszym numerze „Magazynu Filmowego SFP” Małgorzata Machczyńska (prawnik ZAPA). Grudniowy numer wydawnictwa ukaże się już 10 grudnia.
Ile osób wie, że Polska jest na pierwszym miejscu w Europie pod względem wykorzystania środków unijnych na kulturę? Wśród licznych inwestycji ostatnich lat znajdują się także przedsięwzięcia z branży filmowej.
Kreatywna Europa to nowy program, który składać się będzie z dwóch komponentów. Jeden z nich to Kultura (dla innych branż kultury), drugi – MEDIA, w postaci dość podobnej do tej, jaką znamy od wielu lat.
O nowej formie pozyskiwania funduszy na realizację wymarzonych projektów za pomocą Internetu rozmawiamy z Wiktorią Mikowską z portalu Wspieramkulture.pl.
Jednym ze sposobów tworzenia uczciwego i łatwego dostępu do dóbr kultury jest uregulowanie obiegu dzieł osieroconych. To takie dobra kultury, które nadal są chronione przez prawo autorskie, ale nie sposób ustalić ich autorów lub nie można dotrzeć do ich t
W 2014 roku wchodzą w życie nowe programy unijne wspierające europejskie sektory kreatywne, w tym kolejna edycja programu Media.
Resort cyfryzacji przedstawił projekt Ustawy o otwartych zasobach publicznych. Zawarte w niej pomysły budzą sprzeciw nie tylko związków twórczych, ale także instytucji centralnych, których dotyczy.
Środki prywatne to najbardziej kapryśne i najmniej systemowe źródło finansowania filmów. W Polsce, ze względu na obowiązujące prawodawstwo, segment te nie może się dobrze rozwinąć.
Fundusze europejskie od lat są znaczącym źródłem wsparcia przemysłu filmowego w Europie., jednak polscy producenci tej możliwości nie wykorzystują w pełni.