Podczas warsztatów Lodołamacz na Transatlantyku w Łodzi Agata Gruszecka z polskiego biura Kreatywnej Europy spotkała się z młodymi filmowcami, by omówić najważniejsze zasady wsparcia developmentu a także przekazać nowe informacje na temat programu.
Z Agnieszką Odorowicz rozmawia Barbara Hollender.
Relacja z seminarium na temat budowania widowni w kontekście programu Kreatywna Europa, z 25-26 września 2013 roku
Prezentujemy sylwetkę Małgorzaty Kiełkiewicz
Kreatywna Europa to nowy program, który składać się będzie z dwóch komponentów. Jeden z nich to Kultura (dla innych branż kultury), drugi – MEDIA, w postaci dość podobnej do tej, jaką znamy od wielu lat.
W 2014 roku wchodzą w życie nowe programy unijne wspierające europejskie sektory kreatywne, w tym kolejna edycja programu Media.
W ramach Programu Operacyjnego Produkcja Filmowa wydano 207 decyzji o współfinansowaniu projektów filmowych na łączną kwotę ponad 132 mln zł. W 64 przypadkach wsparto projekty fabularne (ponad 101 mln zł), w 104 projekty dokumentalne (ponad 11 mln), natom
Dziesiątki zrealizowanych filmów, projektów i inicjatyw, dały satysfakcję nie tylko ich twórcom, ale także uczestnikom, widzom i wielbicielom kina.
Polska kinematografia ma swoją specyfikę. Jednocześnie, obok państwowych tzw. Instytucji Filmowych, istnieje wiele firm prywatnych - produkcyjnych, usługowych, dystrybucyjnych - zajmujących się reklamą, upowszechnianiem kultury filmowej, organizacją impre
MKiDN prowadzi nadzór właścicielski nad działaniami państwowych instytucji filmowych: firm producenckich, wytwórni filmowych i przedsiębiorstw usługowych. Ich ilość corocznie maleje.