Telewizja Polska przedstawiła dane dotyczące udziału w produkcji filmowej w latach 2011 – 2014. Wiemy także, jakie polskie filmy cieszyły się największą popularnością wśród widzów telewizyjnych.
Pisaliśmy o zbyt pośpiesznych konsultacjach na temat nowego ustawodawstwa, jakie Komisja narzuciła krajowym resortom i organizacjom. A oto najważniejsze z poruszanych kwestii
- Rząd polski powinien w tych konsultacjach zająć stanowisko, które najlepiej przysłuży się interesowi polskiej kultury, polskich twórców oraz sektorom gospodarki należących do polskich przemysłów kreatywnych – mówił mecenas Dominik Skoczek ze Związku Au
W grudniu 2013 Forum Prawa Autorskiego zajęło się odpowiedzialnością karną za naruszenia praw autorskich w internecie. Jak zwracali uwagę uczestnicy Forum, do tej pory nie zostało wprowadzone oficjalne pojęcie paserstwa elektronicznego.
Ministerstwo Kultury zaprezentowało „Kierunki transformacji rynków kreatywnych”. Ze stwierdzeniem, że oglądanie nielegalnych kopii to kradzież nie zgadza się 23% internautów.
Nie będzie już urzędowych zgód na zbiórki publiczne – to obywatele, a nie urzędnicy będą decydować o tym, jaka akcja dobroczynna warta jest wsparcia.
Relacja z seminarium na temat budowania widowni w kontekście programu Kreatywna Europa, z 25-26 września 2013 roku
Dozwolony użytek publiczny – czym jest, jakie są zasady jego stosowania, o co chodzi z prawem cytatu i jakie jest stanowisko organizacji, w tym Stowarzyszenia Filmowców Polskich wobec projektowanych uregulowań prawnych.
Prezentujemy sylwetkę Małgorzaty Kiełkiewicz
Utwory osierocone to dzieła, które są objęte ochroną ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ale ich autorzy pozostają nieznani lub nie można do nich dotrzeć.