Udział Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w finansowaniu produkcji filmowej jest ogromny. Inne źródła pozyskiwania pieniędzy "systemowych" należy uznać za alternatywne.
Portalfilmowy.pl rozpoczyna cykl publikacji o finansowaniu filmów. Wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, jak działa system kompletowania pieniędzy na produkcję filmową, przeprowadzimy przez kolejne etapy poszukiwania źródeł gotówki.
W warszawskim kinie Kultura odbyła się konferencja podsumowująca pierwszy etap kampanii Legalna Kultura.
Maciej Strzembosz uważa, że nowa ustawa omija ona problem piractwa. - Wiadomo, że istniejące przepisy są nieefektywne i że prokuratury nagminnie odmawiają ścigania piratów - mówi Jacek Bromski.
Parlament Europejski przyjął Dyrektywę w sprawie utworów osieroconych. Chodzi o dzieła, które nadal podlegają ochronie, ale ich twórcy pozostają nieznani lub nie ma możliwości, by do nich dotrzeć.
Pieniędzy na rynku produkcji filmowej zawsze jest, było i będzie za mało. Zwłaszcza dla debiutującego reżysera lub – o zgrozo – producenta. Myślmy więc niestandardowo i kreatywnie
Wiele podziwianych na ekranach efektów jest poprzedzonych mozolnie preparowanymi działaniami, których realizacja niekiedy zagraża życiu lub zdrowiu wykonawców.
Telekomunikacja Polska, obecnie występująca pod marką Orange, po raz pierwszy zainwestowała w polski film w 2007 roku. Z roku na rok pozycja Orange jako gracza rynkowego wzmacnia się.
EURIMAGES Eurimages to program, zainicjowany przez Radę Europy w 1988 roku, wspierający dofinansowanie koprodukcji, dystrybucji oraz promocji kinematografii europejskiej, ale także pomagający przy rozwijaniu poszczególnych projektów filmowych w różnych j
Lista Regionalnych Funduszy Filmowych w Polsce