PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
W tym roku nowe dzieła pokażą w Cannes m.in. Martin Scorsese, Wes Anderson i Aki Kaurismaki. Tłumy przyciągnie światowa premiera "Indiany Jonesa i artefaktu przeznaczenia". Nie zabraknie polskich akcentów. Stowarzyszenie Filmowców Polskich wraz z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej zaprasza producentów i reprezentantów branży filmowej do korzystania z polskiego stoiska podczas targów Marché du Film w Cannes.
Po ubiegłorocznym sukcesie "IO" Jerzego Skolimowskiego, który wyjechał z Cannes z Nagrodą Jury, tym razem żadna polska produkcja nie otrzymała szansy na Złotą Palmę. Jednak w konkursie głównym odnajdziemy inny, rodzimy akcent – autorem zdjęć do filmu "The Zone of Interest" Glazera jest Łukasz Żal. Operator ma na swoim koncie dwie nominacje do Oscara – z 2015 r. za "Idę" i z 2019 r. za "Zimną wojnę".

Film powstawał w Polsce, przede wszystkim w Oświęcimiu, przy ścisłej współpracy z Muzeum Auschwitz-Birkenau. Jego twórcy przeprowadzili szeroko zakrojone, wieloletnie badania historyczne, oparte również na rozmowach przeprowadzonych z mieszkańcami Oświęcimia. "The Zone of Interest" jest współprodukowany przez Ewę Puszczyńską (Extreme Emotions). Za kostiumy odpowiada Małgorzata Karpiuk, a za charakteryzację – Waldemar Pokromski. Film otrzymał dofinansowanie od Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Uwaga polskiej publiczności jest skierowana również na konkurs filmów krótkometrażowych, w którym wśród 11 obrazów z różnych części świata znalazł się "As It Was" Damiana Kocura i Anastasii Solonevych. To historia Lery, która od czasu wybuchu wojny w Ukrainie mieszka w Berlinie. Pewnego dnia kobieta postanawia wrócić do Kijowa i wreszcie spotkać się z rodziną.

O doświadczeniach ludzi, którzy wyjeżdżają z ogarniętej wojną Ukrainy, opowiada także dokument "Skąd dokąd" Macieja Hameli, który zostanie zaprezentowany w sekcji ACID (Association du Cinéma Indépendant pour sa Diffusion). Kilka dni wcześniej obraz pokazano premierowo podczas trwającego w ośmiu polskich miastach festiwalu Millennium Docs Against Gravity.

"Krokodyl" w reżyserii Dawida Bodzaka znalazł się w konkursie filmów krótkometrażowych 62. SEMAINE DE LA CRITIQUE MFF w Cannes. Film wyprodukowała Szkoła Filmową w Łodzi.  "Krokodyl" to krótkometrażowy film 'neo-giallo' o potrzebie spełnienia ukrytych pragnień, która rozsadza świat bohaterów od środka.

Polsko-ukraiński dokument w innowacyjnej technologii 3D zatytułowany "Murale” będzie miał swoją premierę podczas tegorocznej edycji Cannes. Wciągające i zapierające dech w piersiach 180-stopniowe doświadczenie wizualne, które wykorzystuje najnowocześniejszą technologię skanowania 3D do przenoszenia i umieszczania widzów twarzą w twarz ze zniszczeniami wojennymi na Ukrainie.

W nowym filmie Nanniego Morettiego „Il sol dell'avvenire" ("Słońce przyszłości”) obok Mathieu Amalrica, Nanniego Morettiego, Margherity Buy i Eleny Lietti, ważną rolę zagrał Jerzy Stuhr. Premiera filmu w Konkursie Głównym zbliżającego się MFF w Cannes. To już trzeci film Morettiego, po „Kajmanie” i „Habemus papam”, w którym zagrał Jerzy Stuhr. W jego najnowszym filmie „Il sol dell'avvenire" aktor wciela się w polskiego ambasadora w Rzymie. U boku Stuhra wystąpiła Elena Lietti. Film opowiada o kinie, cyrku i latach 50. we Włoszech.

POLSKIE STOISKO na MARCHÈ DU FILM

Kolejny rok z rzędu Polski Instytut Sztuki Filmowej wraz ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich zaprasza producentów i reprezentantów branży filmowej do korzystania z polskiego stoiska podczas targów Marché du Film w Cannes. Polish Cinema Stand, jak co roku, służyć będzie nawiązywaniu kontaktów polskich filmowców z zagranicznymi partnerami.Na stoisku zostanie udostępniona przestrzeń, którą można rezerwować na potrzeby spotkań. Lokalizacja Stoiska: Polish Cinema Pavilion #119 Village International – Riviera.

SPOTKANIA BILATERALNE & LOKACYJNY PANEL

W tym roku PISF w ramach Marché du Film organizuje spotkania bilateralne. Ich celem jest wymiana informacji dotyczących obecnego stanu rynku filmowego w poszczególnych krajach oraz nawiązanie współpracy, która w przyszłości zaprocentuje nowymi koprodukcjami. W tym roku spotkania bilateralne są organizowane pomiędzy Polską a Azją, Izraelem oraz Indiami.

19.05.2023 Spotkanie Bilateralne Polska x Azja ( Tajwan, Singapur ) 9.30-13.30 Hotel Mondrian – Na Zaproszenie.
19.05.2023 Spotkanie Bilateralne Polska x Indie 14.30-16.30 Polish Cinema Stand #119 – Na Zaproszenie.
20.05.2023 Spotkania Bilateralne Polska x Izrael 10.00-12.00 Izraeli Pavilion – Otwarte.

W trakcie Marchè du Film organizowany jest również Panel Lokacyjny z Variety. Uczestnikami panelu są: Klaudia Śmieja z Madants, Kamila Morgisz – Kierownik Działu Produkcji Filmowej i Rozwoju Projektów Filmowych w PISF, oraz Martin Moszkowicz Constantin Film AG – Executive Chairman. 20.05.2023 Location Panel we współpracy z Variety 11.15-12.00, American Pavilion, Na zapisy.

Więcej szczegółów TUTAJ.

76. MFF w Cannes potrwa do soboty 27 maja.
MR
PISF, MFF Cannes
Ostatnia aktualizacja:  17.05.2023
Zobacz również
„Sen wujka Vakho” na Festiwalu Doc Edge w Nowej Zelandii
Jubileusz Jana Englerta. „Wracam przed kamerę!”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll