Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Na przełomie 2022 i 2023 roku Nowe Horyzonty zapraszają do eksploracji niezwykłego świata kina skandynawskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie. Cykl zostanie zainaugurowany 29 listopada pokazem filmu „Godland” Hlynura Pálmasona. Karnety oraz bilety na pojedyncze seanse dostępne są w kasach Muzeum oraz online.
W programie Kina Północy znalazło się 5 filmów, które zostaną zaprezentowane w przestrzeni MNW od listopada 2022 do lutego 2023.
Hlynur Pálmason przeprowadzi nas przez zimne strumienie, nagie skały i szmaragdowe mchy Islandii, opowiadając w canneńskim przeboju "Godland" (w kinach od 13 stycznia, dystrybucja w Polsce: Stowarzyszenie Nowe Horyzonty) perfekcyjnie sfilmowaną historię o samotności i wierze. Na Północy Bóg jest najbliżej człowieka. A może najdalej? Surowa i oszałamiająca przyroda jest dla mieszkańców Północy i tamtejszych filmowców źródłem poczucia wolności, jak w legendarnych, nominowanych do Oscara „Dzieciach natury” Friðrika Þóra Friðrikssona. Jest również inspiracją dla zjawiskowej sztuki, którą są niezwykłe hafty Britty Marakatt-Labby, bohaterki hipnotyzującego „Historjá” – szwy dla Laponii Thomasa Jacksona.
Kino skandynawskie to nie tylko poezja i sztuka na wielkim ekranie, lecz również eksperymenty i prowokacje. W nagrodzonym w Wenecji fińskim "Niewidomym człowieku", który nie chce obejrzeć „Titanica” Teemu Nikki portretuje heroiczną podróż osoby częściowo sparaliżowanej i niewidomej. Unikalna strona wizualna filmu – zamglona, niewygodna, rozedrgana – w fascynujący sposób próbuje oddać świat, którego główny bohater (nie)widzi. Przebój tegorocznego festiwalu w Cannes "Chora na siebie" Kristoffera Borgliego pokazuje w kostiumie skandynawskiego, gorzko-absurdalnego humoru, stan mentalny współczesnych, wielkomiejskich trzydziestolatków. Dla głównej bohaterki jej ciało staje się polem do niemądrych eksperymentów, które mają zwrócić na nią uwagę chłopaka – artysty–narcyza, jak i całego społeczeństwa. Borgli w przewrotny sposób kreśli portret pokolenia, które cierpi na samotność i niedocenienie.
Kuratorem cyklu Kino Północy jest Marcin Pieńkowski, dyrektor MFF Nowe Horyzonty.Szczegóły programu TUTAJ .
Kino skandynawskie to nie tylko poezja i sztuka na wielkim ekranie, lecz również eksperymenty i prowokacje. W nagrodzonym w Wenecji fińskim "Niewidomym człowieku", który nie chce obejrzeć „Titanica” Teemu Nikki portretuje heroiczną podróż osoby częściowo sparaliżowanej i niewidomej. Unikalna strona wizualna filmu – zamglona, niewygodna, rozedrgana – w fascynujący sposób próbuje oddać świat, którego główny bohater (nie)widzi. Przebój tegorocznego festiwalu w Cannes "Chora na siebie" Kristoffera Borgliego pokazuje w kostiumie skandynawskiego, gorzko-absurdalnego humoru, stan mentalny współczesnych, wielkomiejskich trzydziestolatków. Dla głównej bohaterki jej ciało staje się polem do niemądrych eksperymentów, które mają zwrócić na nią uwagę chłopaka – artysty–narcyza, jak i całego społeczeństwa. Borgli w przewrotny sposób kreśli portret pokolenia, które cierpi na samotność i niedocenienie.
Kuratorem cyklu Kino Północy jest Marcin Pieńkowski, dyrektor MFF Nowe Horyzonty.Szczegóły programu TUTAJ .
MR
Nowe Horyzonty
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2022
fot. materialy prasowe
"Niebezpieczni dżentelmeni" w kinach od 20 stycznia
Animacje Studia Munka SFP na MFF Etiuda&Anima w Krakowie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024