Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Druga część „Warszawy 1935” Tomasza Gomoły zabierze nas na Wolę, Pragę i Starówkę. Twórcy oprócz samych budynków odtworzą atmosferę przedwojennej Woli.
- Pokazujemy zabudowę Warszawy, bo to jest kontynuacja części pierwszej. Na tym tle będzie się toczyło życie w naszym filmie. Mieszkańcy byli solą tej dzielnicy, dlatego nie może zabraknąć w filmie Kercelaka. To właśnie tam zbierała się ludność Warszawy. Charaktery uliczne są bardzo ważne dla istoty i tożsamości warszawiaka – mówi reżyser filmu, Tomasz Gomoła.
Postacie ludzkie nie są modelowane ręcznie za pomocą komputera. Najpierw twórcy skanują żywego aktora w 3d na tle zielonego ekranu, tworząc na jego podstawie animowaną postać w filmie. Później obrobiona sylwetka zostanie umieszczona w odpowiedniej scenerii. Żywe postacie urealnią w ten sposób widoki miasta.
W filmie pojawią się najważniejsze zabudowania przedwojennej Woli (z ul. Wolską na czele) oraz najbardziej charakterystyczne fabryki. - Wjazd to Warszawy od strony Woli był raczej wjazdem wiejskim, ale powolutku ta tkanka narastała. Nie była to Marszałkowska, jeżeli chodzi o powtarzalność dużych budynków, ale każde miasto ma swoje specyficzne dzielnice - dodaje reżyser.
Widzowie przejadą się Wolską i poruszając się głównym traktem przedwojennej stolicy, czyli ulicą Chłodną, dotrą na Starówkę. Dalej zobaczymy idealnie odtworzony most Kierbedzia, a na Pradze ulicę Targową. Pojawią się również informacje o inżynierskich osiągnięciach Polaków, jak to miało miejsce w części pierwszej. Metraż części drugiej będzie wynosił 20 minut.
- Chcemy pokazać również ówczesny modernizm warszawski, który uosabiał jej nowoczesność – dodaje Gomoła. - W Warszawie do dzisiaj pozostało wiele modernistycznych perełek z lat dwudziestych i trzydziestych. W czasie powstania była to niezwykle reprezentacyjna architektura, która podkreślała stołeczność miasta.
Reżyser pragnie zamknąć historię Warszawy w trzech częściach. Tryptyk będzie stanowił jedność i tworzył kompendium emocjonalnego wyrazu autora. W części trzeciej zobaczymy m.in. Muranów.
Twórcy współpracują ze znanym varsavianistą, Jarosławem Zielińskim, autorem monumentalnej, kilkunastotomowej publikacji pt. „Atlas dawnej architektury i placów Warszawy”.
Postacie ludzkie nie są modelowane ręcznie za pomocą komputera. Najpierw twórcy skanują żywego aktora w 3d na tle zielonego ekranu, tworząc na jego podstawie animowaną postać w filmie. Później obrobiona sylwetka zostanie umieszczona w odpowiedniej scenerii. Żywe postacie urealnią w ten sposób widoki miasta.
W filmie pojawią się najważniejsze zabudowania przedwojennej Woli (z ul. Wolską na czele) oraz najbardziej charakterystyczne fabryki. - Wjazd to Warszawy od strony Woli był raczej wjazdem wiejskim, ale powolutku ta tkanka narastała. Nie była to Marszałkowska, jeżeli chodzi o powtarzalność dużych budynków, ale każde miasto ma swoje specyficzne dzielnice - dodaje reżyser.
Widzowie przejadą się Wolską i poruszając się głównym traktem przedwojennej stolicy, czyli ulicą Chłodną, dotrą na Starówkę. Dalej zobaczymy idealnie odtworzony most Kierbedzia, a na Pradze ulicę Targową. Pojawią się również informacje o inżynierskich osiągnięciach Polaków, jak to miało miejsce w części pierwszej. Metraż części drugiej będzie wynosił 20 minut.
- Chcemy pokazać również ówczesny modernizm warszawski, który uosabiał jej nowoczesność – dodaje Gomoła. - W Warszawie do dzisiaj pozostało wiele modernistycznych perełek z lat dwudziestych i trzydziestych. W czasie powstania była to niezwykle reprezentacyjna architektura, która podkreślała stołeczność miasta.
Reżyser pragnie zamknąć historię Warszawy w trzech częściach. Tryptyk będzie stanowił jedność i tworzył kompendium emocjonalnego wyrazu autora. W części trzeciej zobaczymy m.in. Muranów.
Twórcy współpracują ze znanym varsavianistą, Jarosławem Zielińskim, autorem monumentalnej, kilkunastotomowej publikacji pt. „Atlas dawnej architektury i placów Warszawy”.
Albert Kiciński
Artykuł redakcyjny
Ostatnia aktualizacja: 20.03.2015
fot. Newborn
Sławomir Salamon: Box office prawdę ci powie
[wideo] Podróż staje się częścią życia
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024