PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Po światowej premierze współfinansowanego przez Polski Instytut Sztuki Filmowej „Kongresu” w reżyserii Ariego Folmana, która odbyła się na 66. festiwalu w Cannes, w zagranicznej prasie ukazały się pochlebne recenzje filmu.

Za granicą spodobała się, grająca główną rolę Robin Wright. - Zdaniem Dana Fainaru ze "Screen Daily": - Wright w roli (...) będącej podobieństwem jej własnego życia radzi sobie śpiewająco, unosząc pewnie na swoich barkach wszystkie sceny aktorskie.


Kadr z filmu "Kongres". Fot. Opus Film

Jednak recenzenci podkreślają przede wszystkim odwagę i wizjonerstwo Ariego Folmana, który kolejny raz stworzył w swoim filmie wyjątkowy świat. - To śmiały i prowokujący film, który ma wiele do powiedzenia. Reżyseria Folmana w części aktorskiej jest pewna i efektowna - podkreśla Todd McCarthy z "The Hollywood Reporter". Zadaniem Guy'a Lodge'a z Hit Fix: "Kongres" to śmiały, odważny i zdecydowanie dziwny, nowy film. Jest dokładnie tak zwariowany, jaki się wydaje. Według Damona Wise'a z "Empire Online" najnowsze dzieło Ariego Folmanajest niezwykłym i poruszającym filmem.

Xan Brooks z "The Guardian" twierdzi, że: - Film Folmana jest dziwny (...) Czasami ta metafizyczna zaduma bardzo zbacza z drogi, ale jest wystarczająco ambitna i ekscentryczna, żeby dalsza podróż była interesująca. Zadaniem Damona Wise'a "Kongres" to wspaniały i bardzo poruszający film, który istnieje gdzieś pomiędzy świtem, między egzystancjalnymi łamigłówkami filmowymi Charliego Kaufmana i psychodlicznymi cudami Hayao Miyazakiego.

 - Film wydaje się być rodzajem wizjonerskiego dzieła. To, co w nim najlepsze to to, że jest liryczny i tajemniczy i zastanawia się nad pytaniami dotyczącymi sciene-fiction (sztuczna inteligencja, wyobrażenie kontra rzeczywistość) zmieniając je w komentarz na temat zmiennej natury filmów - pisze Ben Kenigsberg na stronie www.rogerebert.com.

Zagraniczni recenzenci chwalą również muzykę stworzoną przez niemieckiego kompozytora. Ścieżka dźwiękowa Maxa Richtera jest (...) dużą zaletą tego filmu - pisze Todd McCarthy w The Hollywood Reporter. Zdaniem Guy'a Lodge'a z Hit Fix orkiestrowa ścieżka dźwiękowa Maxa Richtera jest elektryzująca.

Zauważają również, że nowy film Ariego Folmana jest udaną satyrą Hollywood - Najbardziej spójna i przyjemna jest część fabularna. W studiu magnata filmowego Danny'ego Hustona i w postaci pełnego werwy agenta granego przez Harvey'a Keitel'a, naprawdę oddana zostaje istota satyry Hollywood, przypominającej zgubny „SimOne”, ale o wiele lepiej i dowcipniej - pisze w swojej recenzji „Kongresu” na stronie "Indiwire" Jessica Kiang.

MR
PISF
Ostatnia aktualizacja:  27.05.2013
Zobacz również
53. KFF: Dzień Matki w konkursie polskim
[wideo] "Don Jon": pornografia kontra miłość
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll