Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Do 12 października trwa nabór na trzecią edycję warsztatów scenariuszowych Film jak sen, współorganizowanych przez Stowarzyszenie Film 1,2. Warsztaty, skierowane zarówno do scenarzystów jak i reżyserów i producentów kreatywnych, prowadzone są pionierską metodą opartą na doświadczeniach Psychologii Zorientowanej na Proces.
"Historia przemocy" - wstępem do warsztatów był cykl projekcji filmów
Ruszają warsztaty Scenariuszowe FILM JAK SEN, których celem jest zapoznanie z nową metodą pracy nad scenariuszem, opartą na koncepcjach psychologii zorientowanej na proces. Jej oryginalność polega na odejściu od postrzegania bohatera w kontekście jego przeszłości, jak czyni to np. psychoanaliza, i wprowadzeniu nowej idei, w której to właśnie wydarzenia teraźniejsze pokazują kierunek i sens jego transformacji. Szukamy w wyglądzie bohatera, w jego zachowaniu, w przypadkowych zbiegach okoliczności i innych elementach filmowego świata sygnałów prowadzących do przekroczenia rozwojowego progu. W ten sposób od innej strony dochodzimy do klasycznych elementów scenariopisarskiego warsztatu: punktów zwrotnych, motywacji zachowań, podziału na akty, etc.
Warsztaty składają się z wprowadzenia teoretycznego oraz ćwiczeń praktycznych. Część z nich służy doświadczeniu “na własnej skórze” procesów psychologicznych, którym podlega także bohater scenariusza. Następnie te same ćwiczenia zastosujemy do pracy twórczej nad opowiadaniem filmowym. Podstawowe pojęcia psychologii procesu: proces pierwotny i wtórny, amplifikacji, kanały sensoryczne, śnienie i progi w sposób interaktywny i warsztatowy zostaną przeniesione w sferę opowiadania filmowego.
WIĘCEJ>>>
"Historia przemocy" - wstępem do warsztatów był cykl projekcji filmów
Ruszają warsztaty Scenariuszowe FILM JAK SEN, których celem jest zapoznanie z nową metodą pracy nad scenariuszem, opartą na koncepcjach psychologii zorientowanej na proces. Jej oryginalność polega na odejściu od postrzegania bohatera w kontekście jego przeszłości, jak czyni to np. psychoanaliza, i wprowadzeniu nowej idei, w której to właśnie wydarzenia teraźniejsze pokazują kierunek i sens jego transformacji. Szukamy w wyglądzie bohatera, w jego zachowaniu, w przypadkowych zbiegach okoliczności i innych elementach filmowego świata sygnałów prowadzących do przekroczenia rozwojowego progu. W ten sposób od innej strony dochodzimy do klasycznych elementów scenariopisarskiego warsztatu: punktów zwrotnych, motywacji zachowań, podziału na akty, etc.
Warsztaty składają się z wprowadzenia teoretycznego oraz ćwiczeń praktycznych. Część z nich służy doświadczeniu “na własnej skórze” procesów psychologicznych, którym podlega także bohater scenariusza. Następnie te same ćwiczenia zastosujemy do pracy twórczej nad opowiadaniem filmowym. Podstawowe pojęcia psychologii procesu: proces pierwotny i wtórny, amplifikacji, kanały sensoryczne, śnienie i progi w sposób interaktywny i warsztatowy zostaną przeniesione w sferę opowiadania filmowego.
WIĘCEJ>>>
EJ
Stowarzyszenie Film 1,2
Ostatnia aktualizacja: 11.10.2012
Nabór na Torino Film Lab
TVP: "Solidarność" ogłasza strajk
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024