PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Andy Morahan jest laureatem nagrody Plus Camerimage za niezwykłe osiągnięcia w dziedzinie wideoklipów.

Andy Morahan to jeden z najbardziej znanych reżyserów wideoklipów branży muzycznej. Na swoim koncie ma teledyski dla takich zespołów jak Guns N’ Roses (niezapomniany „November Rain”), Aerosmith, Van Halen, Simple Minds, Tears for Fears, Simply Red, AC/DC czy Wham! ( „Wake Me Up Before You Go-Go” to właśnie jego zasługa). Pracował z artystami światowej sławy: Michaelem Jacksonem, Tiną Turner, Bryanem Adamsem, George’em Michaelem, Billym Joelem, Jonem Bon Jovi, Kim Wilde, Eltonem Johnem, Paulem McCartneyem. Jego praca była wielokrotnie nagradzana przez branżę oraz różne festiwale na całym świecie: teledysk do piosenki „Father Figure” George’a Michaela przyniósł Morahanowi MTV Music Video Award dla Najlepszego Reżysera, natomiast wspominany „November Rain” został ogłoszony Najlepszym Wideoklipem, zdobywając także nagrodę za Najlepsze Zdjęcia (autorstwa Daniela Pearla i Mike’a Southona).
 
Andy Morahan, fot. Plus Camerimage

Twórca studiował projektowanie graficzne w Saint Martin’s College, grał również w studenckiej kapeli, ale dosyć szybko uświadomił sobie, że jego prawdziwym powołaniem jest reżyseria. Była połowa lat 80., odważny, utalentowany pasjonat trafił w sam środek rewolucji w postrzeganiu wideoklipów. Ta forma artystycznej promocji zespołów zyskała niezwykłą popularność niemalże z dnia na dzień, stając się obowiązkowym elementem nagrywania nowych płyt. Morahan dosyć szybko wypracował sobie mocną pozycję w branży, popartą kolejnymi nagrodami i wyróżnieniami. Z powodzeniem odnalazł się także w reżyserii filmowej oraz tworzeniu reklam telewizyjnych znanych marek. Ta pierwsza droga zaprowadziła go na plany takich filmów jak „Nieśmiertelny III: Mag” i „Gol 3” oraz serialu „Opowieści z krypty”. Druga z kolei, rozpoczęta przełomową reklamą Guess Jeans zatytułowaną „Cheat”, z Juliette Lewis i Harrym Deanem Stantonem w rolach głównych, przyniosła mu światowy rozgłos. Od tamtego czasu Morahan pracował między innymi dla takich firm jak Ford, Bacardi, Vodafone czy Canon. Niedawno Toyota zatrudniła go do stworzenia kampanii Priusa, w której wystąpił Leonardo Di Caprio.


Kadr z wideoklipu "November Rain" , fot. Plus Camerimage

W tym roku Morahan stworzył z koncertu zespołu JLS ekscytujące widowisko 3D, a film zawędrował na czwarte miejsce brytyjskiego box office’u. Na XIX Plus Camerimage pojawi się nie tylko jako laureat Nagrody za Niezwykłe Osiągnięcia w Dziedzinie Wideoklipów, ale także w roli wykładowcy podczas pierwszej edycji nowego programu festiwalu: „Wideoklipy: Wykłady Mistrzów”. Festiwal odbędzie się w tym roku w Bydgoszczy w dniach od 26. listopada do 3. grudnia.

GU
Informacja prasowa
Ostatnia aktualizacja:  2.11.2011
Zobacz również
Piotr Machalica obchodzi jubileusz
Druga edycja Festiwalu HumanDOC
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll