- Rząd polski powinien w tych konsultacjach zająć stanowisko, które najlepiej przysłuży się interesowi polskiej kultury, polskich twórców oraz sektorom gospodarki należących do polskich przemysłów kreatywnych – mówił mecenas Dominik Skoczek ze Związku Au
W grudniu 2013 Forum Prawa Autorskiego zajęło się odpowiedzialnością karną za naruszenia praw autorskich w internecie. Jak zwracali uwagę uczestnicy Forum, do tej pory nie zostało wprowadzone oficjalne pojęcie paserstwa elektronicznego.
Ministerstwo Kultury zaprezentowało „Kierunki transformacji rynków kreatywnych”. Ze stwierdzeniem, że oglądanie nielegalnych kopii to kradzież nie zgadza się 23% internautów.
Dozwolony użytek publiczny – czym jest, jakie są zasady jego stosowania, o co chodzi z prawem cytatu i jakie jest stanowisko organizacji, w tym Stowarzyszenia Filmowców Polskich wobec projektowanych uregulowań prawnych.
Utwory osierocone to dzieła, które są objęte ochroną ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ale ich autorzy pozostają nieznani lub nie można do nich dotrzeć.
Ten niezwykle ważny temat przybliża w najnowszym numerze „Magazynu Filmowego SFP” Małgorzata Machczyńska (prawnik ZAPA). Grudniowy numer wydawnictwa ukaże się już 10 grudnia.
Jednym ze sposobów tworzenia uczciwego i łatwego dostępu do dóbr kultury jest uregulowanie obiegu dzieł osieroconych. To takie dobra kultury, które nadal są chronione przez prawo autorskie, ale nie sposób ustalić ich autorów lub nie można dotrzeć do ich t
Resort cyfryzacji przedstawił projekt Ustawy o otwartych zasobach publicznych. Zawarte w niej pomysły budzą sprzeciw nie tylko związków twórczych, ale także instytucji centralnych, których dotyczy.
W warszawskim kinie Kultura odbyła się konferencja podsumowująca pierwszy etap kampanii Legalna Kultura.
Maciej Strzembosz uważa, że nowa ustawa omija ona problem piractwa. - Wiadomo, że istniejące przepisy są nieefektywne i że prokuratury nagminnie odmawiają ścigania piratów - mówi Jacek Bromski.