Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
W dniach 23-26 lipca podczas 12. festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty odbyła się trzecia edycja Studia Nowe Horyzonty - warsztatów dla młodych profesjonalistów z branży filmowej.
Studio Nowe Horyzonty to warsztaty dla młodych profesjonalistów z branży filmowej w Polsce, które odbywają się podczas festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty. Program ma na celu dostarczenie młodym producentom, reżyserom, kompozytorom i operatorom wiedzy na temat funkcjonowania międzynarodowego rynku filmowego: promocji, marketingu filmowego, sprzedaży, pitchingu, networkingu i strategii festiwalowej.
Alex Boden, fot. T-Mobile Nowe Horyzonty
Podczas trzeciej edycji wydarzenia warsztaty i wykłady dla 24 uczestników z Polski i zagranicy poprowadzili doświadczeni eksperci z branży filmowej m.in. agentka sprzedaży w Films du Losange Agathe Valentin, współzałożycielka Festivalscope Mathilde Henrot , a także producenci związani z London Film Academy: Ivana MacKinnon, David Pope i Alex Boden. Młodzi filmowcy uczestniczyli również w wykładzie Urszuli Antoniak, reżyserki filmów "Nic osobistego" i "Code Blue".
25 lipca wykład na temat "Jak przygotować i sprzedać swój film" poprowadził brytyjski producent filmowy Alex Boden, współzałożyciel firmy Pistachio Pictures. Według Alexa Bodena bardzo ważnym momentem dla każdego producenta jest świadomy wybór projektu do realizacji. Radził młodym filmowcom, żeby przeprowadzili na własną rękę badanie na temat rynku filmowego w swoim kraju i za granicą i tego, jakie filmy mają największą szansę na dystrybucję.
Kolejnym ważnym punktem przy produkowaniu filmu jest współpraca z odpowiednim reżyserem. Producent musi rozważyć, czy woli pracować z twórcą debiutującym czy takim o ugruntowanej pozycji. Reżyser - jeśli potrafi dobrze zaprezentować film, który chce zrobić - może znacznie pomóc na etapie poszukiwania odpowiedniej ekipy i środków finansowych. Bardzo ważnym elementem produkcji filmu jest także skonstruowanie odpowiedniego budżetu. Alex Boden radził młodym producentom, żeby nie bali się pytać innych ludzi z branży jakie środki finansowe wkładają w produkcję swoich filmów i czy produkcja danych tytułów zwróciła się inwestorom. Opierając się na własnym doświadczeniu zachęcał, żeby w kwestiach budżetowych współpracować z prawnikami i księgowymi i żeby dążyć do równowagi przy planowaniu wydatków. Ważne jest także poszukiwanie koproducentów. Przy wyborze trzeba rozważyć co dany koproducent może wnieść do projektu, jakie talenty, zdolności i kontakty.
Na sukces filmu składa się również obsada, jaką producent zaangażuje do swojego projektu. Oprócz zdolności aktorskich bardzo często pomaga również rozpoznawalność aktora, która może być niezwykle pomocna na etapie promocji filmu. Czasami jednak angażowanie nowych, nieznanych widzowi twarzy, może być również dużą korzyścią dla projektu.
Kolejnym zagadnieniem, z którym musi się zmierzyć producent jest wybór ekipy, która będzie realizowała dany film. Bardzo ważne jest właściwe wykorzystanie jej potencjału, ale też wzajemne zaufanie i inspiracja podczas pracy na planie. Brytyjski producent sugerował też, że promocję filmu najlepiej zacząć na samym początku realizacji projektu. Warto nawiązać współpracę z doświadczonym agentem sprzedaży, który pomoże znaleźć dystrybutorów podczas targów i festiwali. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie do promocji filmu rozpoznawalności i sukcesów obsady i reżysera. W przypadku dysponowania małymi środkami, niewystarczającymi na profesjonalną promocję, istnieje wiele prostych narzędzi mogących pomóc producentom. Są to: stworzenie strony internetowej filmu czy reżysera, wykorzystanie portali społecznościowych i obecności twórców w mediach.
Studio Nowe Horyzonty to warsztaty dla młodych profesjonalistów z branży filmowej w Polsce, które odbywają się podczas festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty. Program ma na celu dostarczenie młodym producentom, reżyserom, kompozytorom i operatorom wiedzy na temat funkcjonowania międzynarodowego rynku filmowego: promocji, marketingu filmowego, sprzedaży, pitchingu, networkingu i strategii festiwalowej.
Alex Boden, fot. T-Mobile Nowe Horyzonty
Podczas trzeciej edycji wydarzenia warsztaty i wykłady dla 24 uczestników z Polski i zagranicy poprowadzili doświadczeni eksperci z branży filmowej m.in. agentka sprzedaży w Films du Losange Agathe Valentin, współzałożycielka Festivalscope Mathilde Henrot , a także producenci związani z London Film Academy: Ivana MacKinnon, David Pope i Alex Boden. Młodzi filmowcy uczestniczyli również w wykładzie Urszuli Antoniak, reżyserki filmów "Nic osobistego" i "Code Blue".
25 lipca wykład na temat "Jak przygotować i sprzedać swój film" poprowadził brytyjski producent filmowy Alex Boden, współzałożyciel firmy Pistachio Pictures. Według Alexa Bodena bardzo ważnym momentem dla każdego producenta jest świadomy wybór projektu do realizacji. Radził młodym filmowcom, żeby przeprowadzili na własną rękę badanie na temat rynku filmowego w swoim kraju i za granicą i tego, jakie filmy mają największą szansę na dystrybucję.
Kolejnym ważnym punktem przy produkowaniu filmu jest współpraca z odpowiednim reżyserem. Producent musi rozważyć, czy woli pracować z twórcą debiutującym czy takim o ugruntowanej pozycji. Reżyser - jeśli potrafi dobrze zaprezentować film, który chce zrobić - może znacznie pomóc na etapie poszukiwania odpowiedniej ekipy i środków finansowych. Bardzo ważnym elementem produkcji filmu jest także skonstruowanie odpowiedniego budżetu. Alex Boden radził młodym producentom, żeby nie bali się pytać innych ludzi z branży jakie środki finansowe wkładają w produkcję swoich filmów i czy produkcja danych tytułów zwróciła się inwestorom. Opierając się na własnym doświadczeniu zachęcał, żeby w kwestiach budżetowych współpracować z prawnikami i księgowymi i żeby dążyć do równowagi przy planowaniu wydatków. Ważne jest także poszukiwanie koproducentów. Przy wyborze trzeba rozważyć co dany koproducent może wnieść do projektu, jakie talenty, zdolności i kontakty.
Na sukces filmu składa się również obsada, jaką producent zaangażuje do swojego projektu. Oprócz zdolności aktorskich bardzo często pomaga również rozpoznawalność aktora, która może być niezwykle pomocna na etapie promocji filmu. Czasami jednak angażowanie nowych, nieznanych widzowi twarzy, może być również dużą korzyścią dla projektu.
Kolejnym zagadnieniem, z którym musi się zmierzyć producent jest wybór ekipy, która będzie realizowała dany film. Bardzo ważne jest właściwe wykorzystanie jej potencjału, ale też wzajemne zaufanie i inspiracja podczas pracy na planie. Brytyjski producent sugerował też, że promocję filmu najlepiej zacząć na samym początku realizacji projektu. Warto nawiązać współpracę z doświadczonym agentem sprzedaży, który pomoże znaleźć dystrybutorów podczas targów i festiwali. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie do promocji filmu rozpoznawalności i sukcesów obsady i reżysera. W przypadku dysponowania małymi środkami, niewystarczającymi na profesjonalną promocję, istnieje wiele prostych narzędzi mogących pomóc producentom. Są to: stworzenie strony internetowej filmu czy reżysera, wykorzystanie portali społecznościowych i obecności twórców w mediach.
PB/DW
PISF
Ostatnia aktualizacja: 27.07.2012
Polska koprodukcja na otwarciu San Sebastián
Nowe Horyzonty: Oblicza żałoby
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024