Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
15 lutego obchodzi urodziny Anna Waśniewska-Gill, producentka wielu znanych filmów fabularnych i seriali telewizyjnych, członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Anna Waśniewska-Gill filmu uczyła się na Ryerson University w Toronto. Po studiach wyjechała na Bałkany, gdzie zrealizowała dokument „Każdy Serb jest Radovanem?” (2004), o zwolennikach Radovana Karadžicia. Współtworzyła tam program Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Lublanie. Po powrocie do Polski zajęła się produkcją seriali dla Telewizji Polskiej, jej dziełem są m.in.: „Siostry” (2009) Wojciecha Nowaka, „1920. Wojna i miłość” (2010) Macieja Migasa, „Nowa” (2010) Tomasza Szafrańskiego. Wcześniej wyreżyserowała dokument „Syreny” (2005), poświęcony trzem zdeklarowanym singielkom.
Aktualnie jako szef zespołu fabularnego odpowiada za koprodukcje filmowe i development filmów fabularnych w TVN. Zasiada w Radzie Artystycznej programu „30 Minut”, realizowanego przez – działające pod auspicjami Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Studio Munka. Współpracuje blisko z krakowskim Festiwalem OFF Camera. Jako producentka ma na swym koncie kilka niezwykle interesujących filmów, m.in. „Czarną owcę” (2021) Aleksandra Pietrzaka, uhonorowany na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” nagrodą publiczności – „Podatek od miłości” (2018) Bartłomieja Ignaciuka i obsypany Orłami (siedem!) oraz nagrodami festiwalowymi w Koszalinie, Toruniu, Tallinie, Gdyni, Genui, Tarnowie, Wrocławiu, Łagowie, Zielonej Górze – pełnometrażowy debiut Jana Holoubka „25 lat niewinności” (2020). Jej filmografia w roli koproducentki jest nie mniej imponująca, znajdują się w niej m.in.: „Obce niebo” (2015) Dariusza Gajewskiego, „Disco polo” (2015) i „Magnezja” (2020) Macieja Bochniaka, „Planeta singli” (2016) Mitji Okorna, „Volta” (2017) Juliusza Machulskiego, „Twarz” (2017) Małgorzaty Szumowskiej, „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (2017) Marii Sadowskiej, „Ukryta gra” (2019) Łukasza Kośmickiego, „Sala samobójców. Hejter” (2020) Jana Komasy i „Prime time” (2021) Jakuba Piątka.
„Współpracujemy z dużym zespołem kreatywnych twórców: scenarzystów, scriptdoctorów, redaktorów, co owocuje ciekawymi scenariuszami. Korzystamy z tego potencjału i dynamicznie prowadzimy development filmowy, a pomysły, które powstają u nas, są realizowane we współpracy z najlepszymi reżyserami. Mamy również pełną kontrolę nad modelem dystrybucji filmu” – wyznaje Anna Waśniewska-Gill na stronie wirtualnemedia.pl. Można rzec, „to widać, to słychać, to czuć”. Oby tak dalej.
Aktualnie jako szef zespołu fabularnego odpowiada za koprodukcje filmowe i development filmów fabularnych w TVN. Zasiada w Radzie Artystycznej programu „30 Minut”, realizowanego przez – działające pod auspicjami Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Studio Munka. Współpracuje blisko z krakowskim Festiwalem OFF Camera. Jako producentka ma na swym koncie kilka niezwykle interesujących filmów, m.in. „Czarną owcę” (2021) Aleksandra Pietrzaka, uhonorowany na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” nagrodą publiczności – „Podatek od miłości” (2018) Bartłomieja Ignaciuka i obsypany Orłami (siedem!) oraz nagrodami festiwalowymi w Koszalinie, Toruniu, Tallinie, Gdyni, Genui, Tarnowie, Wrocławiu, Łagowie, Zielonej Górze – pełnometrażowy debiut Jana Holoubka „25 lat niewinności” (2020). Jej filmografia w roli koproducentki jest nie mniej imponująca, znajdują się w niej m.in.: „Obce niebo” (2015) Dariusza Gajewskiego, „Disco polo” (2015) i „Magnezja” (2020) Macieja Bochniaka, „Planeta singli” (2016) Mitji Okorna, „Volta” (2017) Juliusza Machulskiego, „Twarz” (2017) Małgorzaty Szumowskiej, „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” (2017) Marii Sadowskiej, „Ukryta gra” (2019) Łukasza Kośmickiego, „Sala samobójców. Hejter” (2020) Jana Komasy i „Prime time” (2021) Jakuba Piątka.
„Współpracujemy z dużym zespołem kreatywnych twórców: scenarzystów, scriptdoctorów, redaktorów, co owocuje ciekawymi scenariuszami. Korzystamy z tego potencjału i dynamicznie prowadzimy development filmowy, a pomysły, które powstają u nas, są realizowane we współpracy z najlepszymi reżyserami. Mamy również pełną kontrolę nad modelem dystrybucji filmu” – wyznaje Anna Waśniewska-Gill na stronie wirtualnemedia.pl. Można rzec, „to widać, to słychać, to czuć”. Oby tak dalej.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 14.02.2022
fot. Robert Jaworski/Młodzi i Film
Paweł Pitera – między dokumentem a fabułą
Teresa Dworzecka na telewizyjnym i kinowym planie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024