Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Paweł Chmielewski – scenarzysta i reżyser, wieloletni członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, 20 kwietnia 2020 roku obchodzi 60. urodziny.
Pochodzi z Białegostoku. Jest absolwentem Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1992). Tuż po studiach zrealizował spektakl telewizyjny „Stroiciel” (1994) wg prozy Mirosława Tomaszewskiego, z Dorotą Kolak, Agnieszką Kotulanką i Jerzym Schejbalem w rolach głównych. Rok później zadebiutował dokumentem „…i nie żałuj tego” (1995), poświęconym Franciszkowi Walickiemu, legendarnemu dziennikarzowi muzycznemu, współtwórcy zespołów Rhythm and Blues, Czerwono-Czarni, Niebiesko-Czarni, Breakout, uznawanemu za ojca polskiego big-beatu.
Ten film powstał w Video Studio Gdańsk, podobnie jak jego cykl dokumentalny „Partia, pieniądze, rock’n’roll” (1995) oraz „Człowiek ze złotym obiektywem” (2009) Tomasza Radziemskiego ze scenariuszem Chmielewskiego, portret Marka Karewicza, najsłynniejszego naszego fotografika dokumentującego świat muzyków jazzowych i rockandrollowych.
Chmielewski zajmuje się także reżyserią popularnych seriali telewizyjnych, ma na swym koncie wiele odcinków m.in. „Klanu” (1997-1920), „Adama i Ewy” (2000-2001), „Pierwszej miłości” (2004-2020), „Warto kochać” (2005-2006), „Na kocią łapę” (2008). Pełnił też funkcję II reżysera na planie pełnometrażowej fabuły Antoniego Krauzego „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” (2011), a w „Farbie” (1997) Michała Rosy wcielił się w rolę Maksa.
Ten film powstał w Video Studio Gdańsk, podobnie jak jego cykl dokumentalny „Partia, pieniądze, rock’n’roll” (1995) oraz „Człowiek ze złotym obiektywem” (2009) Tomasza Radziemskiego ze scenariuszem Chmielewskiego, portret Marka Karewicza, najsłynniejszego naszego fotografika dokumentującego świat muzyków jazzowych i rockandrollowych.
Chmielewski zajmuje się także reżyserią popularnych seriali telewizyjnych, ma na swym koncie wiele odcinków m.in. „Klanu” (1997-1920), „Adama i Ewy” (2000-2001), „Pierwszej miłości” (2004-2020), „Warto kochać” (2005-2006), „Na kocią łapę” (2008). Pełnił też funkcję II reżysera na planie pełnometrażowej fabuły Antoniego Krauzego „Czarny czwartek. Janek Wiśniewski padł” (2011), a w „Farbie” (1997) Michała Rosy wcielił się w rolę Maksa.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 18.04.2020
fot. Kino Świat
Film "Strange Sounds" dostępny online
PISF ogłosił dotacje na fabuły. Kto stanie za kamerą?
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024