Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Należąca do grupy SPI Kino Polska TV objęła wszystkie udziały w Filmbox International w zamian za 6 mln swoich akcji o cenie emisyjnej 18,98 zł, jakie przejął właściciel Filmbox International: spółka Oblio. Udziały w spółce Filmbox International nadającej kanały z rodziny Filmbox kosztowały Kino Polska TV 113,88 mln zł
Oblio International jest większościowym akcjonariuszem spółki, posiadającym ponad 50 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV S.A. oraz dysponującym ponad 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu KPTV.
- Przeprowadzanie transakcji ma na celu przejęcie przez Grupę Kapitałową Kino Polska TV działań związanych z produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox zarówno w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jak i na całym świecie – podaje spółka, która dotychczas odpowiadała za dystrybucję stacji Filmbox w Polsce i była podwykonawcą przy przygotowaniu tych kanałów.
Jest to realizacja zapowiedzi, które Kino Polska TV podała w czerwcu 2013 roku. - "Po przeprowadzeniu planowanych transakcji wszelkie zadania związane z produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox będą wykonywane przez Grupę Kino Polska TV i na jej rachunek, w wyniku czego wyeliminowane zostanie pośrednictwo pozostałych spółek z grupy SPI", podała wówczas spółka. Grupa SPI International jest dystrybutorem filmów i programów telewizyjnych na międzynarodowym rynku. Główna siedziba znajduje się w Nowym Jorku, a lokalne przedstawicielstwa działają m.in. w Londynie, Amsterdamie czy Warszawie. W ostatnich latach SPI International zajmuje się produkcją i dystrybucją kanałów telewizyjnych. W skład grupy wchodzi Kino Polska TV, nadawca Telewizji Kino Polska i Kino Polska Muzyka i główny udziałowiec portalu stopklatka.pl oraz Cyfrowego Repozytorium Filmowego. W ofercie kanałów telewizyjnych SPI są kanały z rodziny Filmbox. Łącznie kanały SPI International docierają do ponad 25 milionów abonentów.
Przypomnijmy, że w trzecim kwartale 2013 roku Kino Polska osiągnęła stosunkowo dobre wyniki finansowe. Przychody grupy sięgnęły 25,4 mln złotych, co oznacza wzrost o 5 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Zysk operacyjny był wyższy od ubiegłorocznego o 3 proc. i wynosił 13,8 mln zł, ale wynik netto spadł o 9 proc. W związku z otrzymaniem miejsca na multipleksie dla kanału filmowego kanał Stopklatka.tv, budowany przez spółkę Stopklatka.tv należącą do Kina Polska, będzie miał partnera finansowego w postaci Agory, która ma wykupić co najmniej 41 proc. udziałów.
Kanały filmowe z rodziny FilmBox oglądać także w Czechach, Słowacji, Rumunii, Turcji, Bułgarii i na Węgrzech.
Oblio International jest większościowym akcjonariuszem spółki, posiadającym ponad 50 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV S.A. oraz dysponującym ponad 50 proc. głosów na walnym zgromadzeniu KPTV.
Jest to realizacja zapowiedzi, które Kino Polska TV podała w czerwcu 2013 roku. - "Po przeprowadzeniu planowanych transakcji wszelkie zadania związane z produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki FilmBox będą wykonywane przez Grupę Kino Polska TV i na jej rachunek, w wyniku czego wyeliminowane zostanie pośrednictwo pozostałych spółek z grupy SPI", podała wówczas spółka. Grupa SPI International jest dystrybutorem filmów i programów telewizyjnych na międzynarodowym rynku. Główna siedziba znajduje się w Nowym Jorku, a lokalne przedstawicielstwa działają m.in. w Londynie, Amsterdamie czy Warszawie. W ostatnich latach SPI International zajmuje się produkcją i dystrybucją kanałów telewizyjnych. W skład grupy wchodzi Kino Polska TV, nadawca Telewizji Kino Polska i Kino Polska Muzyka i główny udziałowiec portalu stopklatka.pl oraz Cyfrowego Repozytorium Filmowego. W ofercie kanałów telewizyjnych SPI są kanały z rodziny Filmbox. Łącznie kanały SPI International docierają do ponad 25 milionów abonentów.
Przypomnijmy, że w trzecim kwartale 2013 roku Kino Polska osiągnęła stosunkowo dobre wyniki finansowe. Przychody grupy sięgnęły 25,4 mln złotych, co oznacza wzrost o 5 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Zysk operacyjny był wyższy od ubiegłorocznego o 3 proc. i wynosił 13,8 mln zł, ale wynik netto spadł o 9 proc. W związku z otrzymaniem miejsca na multipleksie dla kanału filmowego kanał Stopklatka.tv, budowany przez spółkę Stopklatka.tv należącą do Kina Polska, będzie miał partnera finansowego w postaci Agory, która ma wykupić co najmniej 41 proc. udziałów.
Kanały filmowe z rodziny FilmBox oglądać także w Czechach, Słowacji, Rumunii, Turcji, Bułgarii i na Węgrzech.
Anna Wróblewska
Kino Polska TV, rp.pl
Ostatnia aktualizacja: 30.11.2013
Jerzy Stawicki – warsztat i intuicja
Nikon Film Festival - atrakcyjne nagrody czekają
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024