PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  28.08.2013
Polscy kiniarze przyzwyczaili się już, że gdy na ekrany wchodzi nowy film Woody’ego Allena, sale momentalnie się wypełniają. Tak jest i tym razem, przy okazji premiery „Blue Jasmine”.

Film słynnego nowojorczyka obejrzało na starcie 75 240 widzów na 155 kopiach, co daje średnią widzów na kopię wynoszącą 485 osób (najwyższą w tym tygodniu). Bez wątpienia to kolejny sukces Allena w naszym kraju, jednak jego skala nieco odbiega od poprzednich tytułów. Dla przykładu, „Zakochanych w Rzymie” z 2012 roku obejrzało na starcie 111 tysięcy widzów (na 126 kopiach), a "O północy w Paryżu" z 2011 roku 104 tysiące osób (na 96 kopiach). W przypadku najnowszego dzieła Amerykanina, w którym główną rolę gra znakomita  Cate Blanchett do czynienia mamy jednak z dramatem, a nie komedią, co mogło wpłynąć na postawę filmu. 


Kadr z filmu "Blue Jasmine", fot. Kino Świat. 


Na drugą pozycję spadła animacja "Samoloty". Film zanotował jednak zaledwie 20-procentowy spadek zainteresowania, dzięki czemu obejrzało go jeszcze 69 832 widzów. W związku z tym, po drugim tygodniu wyświetlania ma już na koncie bardzo przyzwoitą widownię 297 tysięcy osób.


Trzecie miejsce na podium zajmuje również zeszłotygodniowa premiera, widowisko science – fiction w reżyseriiNeilla Blomkampa, "Elizjum". Film z Mattem Damonem i Jodie Foster obejrzało w drugi  weekend wyświetlania 37 800 osób. W sumie na koncie tej produkcji znajduje się już widownia rzędu 189 tysięcy osób.


O widzów z powodzeniem walczy również komedia z Jennifer Aniston "Millerowie". Film zanotował niewielki spadek oglądalności, dzięki czemu obejrzało go jeszcze 34 812 osób. W sumie, łączny wynik już teraz prezentuje się bardzo pozytywnie – 158 tysięcy widzów.


Na piątą pozycję spadły w tym tygodniu "Smerfy 2". Familijna produkcja przyciągnęła tym razem 34 569 osób. W sumie, na jej koncie już świetny wynik – 648 tysięcy widzów, co oznacza, iż jest najpopularniejszą produkcją trzeciego kwartału w polskich kinach.


Druga nowość tego tygodnia zajęła dopiero szóste miejsce. Ekranizacja bestsellerowej powieści „Dary Anioła: Miasto kości” przyciągnęła od środy 48 627 osób. W sam weekend jej oglądalność wyniosła jednak  zaledwie 28408 osób. Film tym sposobem podzielił los innej ekranizacji, która poległa w tym roku na polskich ekranach – „Pięknych istot”.


Niewielki spadek oglądalności zanotował „Percy Jackson: Morze potworów”. Film obejrzało jednak już tylko 14866 osób, w związku z czym łączny wynik po 2 tygodniach jest bardzo skromny – 65 tysięcy widzów.


Ostatnim filmem z widownią powyżej 10 tysięcy widzów jest horror "Obecność". Film Jamesa Wana obejrzało jeszcze 10 287, a łączna oglądalność jest na bardzo wysokim poziomie – w sumie 266 tysięcy widzów.


Premiery od najbliższego piątku: film akcji „Sztanga i cash”; polski thriller „Ostra randka”; amerykańska komedia „Królowie lata”; film biograficzny „jOBS” z Ashtonem Kutcherem; polska komedia obyczajowa „Wszystkie kobiety Mateusza”; belgijski dramat „W kręgu miłości”; szwedzki kryminał „Szybki cash 2”; dokument muzyczny „One Direction: This is Us”.

Paweł Zwoliński
Portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  12.12.2013
Zobacz również
Chadwick Boseman zagra Jamesa Browna
Ruszyły zdjęcia do najnowszego filmu Marcina Krzyształowicza
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll