PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Organizatorzy Festiwalu Plus Camerimage ogłosili pierwszą turę filmów, które staną do Konkursu Debiutów Operatorskich pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
  • Heat Wave
W swoim debiucie reżyserskim Jean-Jacques Jauffret proponuje widzom fabularną i narracyjną łamigłówkę, której rozwiązanie wymaga skupienia się zarówno na tym, co oczywiste, jak i na tym, czego nie widać na ekranie. Jauffret przedstawia historię kilku osób poprzez liczne zmiany perspektywy, manipulowanie czasem oraz zawieraniem istotnych informacji w przestrzeni pozakadrowej. Zbliżając się wraz z twórcą do finałowego aktu filmu, odkrywamy kroczek po kroczku kolejne wydarzenia, które zmienią już niedługo życie wszystkich bohaterów „Heat Wave”. Bowiem tragedia – nieważne, wielka czy ledwo zauważalna – nie musi wynikać z racjonalnych przesłanek, przyczyną może stać się nieumyślny błąd czy fakt, iż ktoś miał po prostu zły dzień. Zdjęcia: Samuel Dravet.

Kadr z filmu "Heat Wave", fot. Plus Camerimage
  • Attenberg
W filmie "Attenberg" Athina Rachel Tsangari ponownie postanawia pokazać złożoność ludzkiej psychiki, podobnie jak było to w produkowanym przez nią „Kle” Giorgosa Lanthimosa. Stara się pokazać ludzi jako gatunek uciekający przed świadomością, że rządzą nim biologiczne uwarunkowania. Ogranicza nas nie tylko nasza fizjologia i anatomia, ale i wyuczone społeczne odruchy. Swoją pesymistyczną wizję Tsangari ubiera w formę przypowieści o dojrzewaniu i przemijaniu. Zachęca nas do akceptacji własnych ograniczeń, których świadomość pozwoli lepiej wykorzystać dany nam czas. Zdjęcia: Thimios Bakatakis.


Kadr z filmu "Attenberg", zdj. Gutek Film
  • Kidnapped
Film Miguela Ángela Vivasa zaczyna się od „hitchcockowskiego trzęsienia ziemi”, a później napięcie jeszcze bardziej rośnie. Opowieść o bogatej rodzinie, która zostaje napadnięta przez trzech psychopatów w kominiarkach, szokuje zarówno realistycznie ukazywaną brutalnością, jak i psychologicznymi torturami, którym poddawani są bohaterowie dramatu. „Kidnapped” to także perfekcyjnie wyreżyserowany film, w którym strona realizacyjna jest momentami równie ważna co fabuła. To nie jest porwanie typowe dla hollywoodzkich produkcji, lecz brutalna napaść, którą ogląda się z wypiekami na twarzy. Śledząc bacznie początkowe dialogi i zachowania postaci, publiczność będzie w stanie chociaż częściowo przygotować się na intensywną i szokującą drugą część filmu, niemniej jednak "Kidnapped" to obraz wyłącznie dla widzów o mocnych nerwach. Zdjęcia: Pedro J. Márquez.
 
Kadr z filmu "Kidnapped", fot. Plus Camerimage
GU
Plus Camerimage
Ostatnia aktualizacja:  9.11.2011
Zobacz również
Mar del Plata: Argentyńczycy pytają o polskie kino
Andriej Konczałowski gościem "Sputnika"
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll