Młody twórca często nie ma dystansu do tego, co nakręci. Wtedy musi przyjść ktoś bezlitosny, z siekierą, kto pokaże, gdzie ciąć. Z Maciejem Ślesickim rozmawia Anna Wróblewska.
W kinematografii termin „efekty specjalne” odnosi się do efektów mechanicznych, pirotechnicznych, czasem też optycznych, które powstają na planie zdjęciowym, w odróżnieniu od „specjalnych efektów wizualnych”, wytwarzanych w postprodukcji filmu, dziś prze
Z Marią Zmarz - Koczanowicz rozmawia Jerzy Armata
Po ukończeniu polonistyki na Uniwersytecie Łódzkim chciała zostać dziennikarką. Ale po mamie, projektantce kostiumów Jadwidze Rutkiewicz-Mikulskiej odziedziczyła smykałkę artystyczną, a po ojcu, reżyserze i specjaliście od militariów Janie Rutkiewiczu – z
Mariusz Wilczyński, pomimo że pracuje jeszcze nad filmem Zabij to i wyjedź z tego miasta – i z pewnością będzie jeszcze pracował ze dwa-trzy lata – zapowiada już następną realizację. Będzie to animowana ekranizacja „Mistrza i Małgorzaty” Michaiła Bułhakow
Ze Sławomirem Idziakiem rozmawia Ola Salwa
Z Maciejem Karpińskim rozmawia Anna Wróblewska
Po tę przejmującą pieśń filmowcy – zarówno dokumentaliści, jak i fabularzyści – sięgają niezwykle często.
Z Januszem Kijowskim rozmawia Jerzy Armata
Na dorobek artystyczny pani Małgorzaty składa się około pięciuset filmów! Są wśród nich dzieła Juliusza Machulskiego, Stanisława Różewicza, Barbary Sass, Piotra Szulkina, Andrzeja Wajdy, Krzysztofa Zanussiego…