Niebanalna plastyka, dbałość o kompozycję kadru, perfekcyjna animacja, śmiałe rozwiązania narracyjne, a w warstwie treściowej: szczypta poezji zaprawiona poczuciem humoru – to główne cechy kina Jacka Adamczaka
Łączenie w jednych rękach dwóch profesji – scenografa i dekoratora wnętrz – spotyka się w kinematografii dość często. Ale trzech – gdy do tamtych dochodzi zawód kostiumografa – to rzadkość i dowód wszechstronnych uzdolnień plastycznych.
Piękne, ale i przedziwne jest kino Bogdana Dziworskiego, laureata nagrody Platynowego Zamku 20. Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Off Cinema w Poznaniu.
W "Powidokach", swym ostatnim filmie, Andrzej Wajda wykorzystał utwory Andrzeja Panufnika – „Piano Concerto”, „Landscape”, „Autumn Music”, „Dreamscape” – kompozytora jakże bliskiego w wierności artystycznych wartości bohaterowi swego filmu, mala
Nie robię filmów na festiwale Z Juliuszem Machulskim rozmawia Artur Majer
Marek Kraszewski - świetny kierownik planu, a także realizator i producent kilkuset filmów krajoznawczych, instruktażowych i reklamowych
Ojciec chrzestny Nowohuckiej Kroniki Filmowej, autor ponad 60 filmów dokumentalnych
Operator dźwięku, mikrofoniarz, autor zdjęć filmowych, dostawca i konstruktor sprzętu dźwiękowego. Do listy specjalności Jerzego Murawskiego można dopisać fotosistę, asystenta operatora dźwięku i asystenta operatora obrazu.
Zbigniew Preisner to bez wątpienia jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych na świecie polskich kompozytorów filmowych. Tak ogromną popularność przyniosła mu muzyka do filmów Krzysztofa Kieślowskiego, zwłaszcza do Podwójnego życia Weroniki (1991) ora
Z Jerzym Skolimowskim rozmawia Jerzy Armata